TOMATER!

Hallå! Nu har jag äntligen fått mogna tomater att äta. Det har varit en rolig resa att för första gången så frön och ta hand om plantorna till att få en massa tomater! Jag sådde körsbärstomater och plommontomater och körsbärstomaterna har gett massa tomater, medan plommontomaterna har blivit få men stora i storleken. Vi får se om det blir tomatplantor nästa år med eller om jag provar något nytt!

TILLBAKA TILL VARDAG

Hej hej! Nu är semestern slut och vardagen är tillbaka. Det känns skönt men också lite tråkigt eftersom jag har haft en sån bra semester! Dock har jag hunnit med lite roligheter efter jobbet och på helgerna. Bland annat hälsat på moster Carina med mamma, mormor och Nilla vid mosters husvagn på en camping, varit och tagit ett kvällsdopp med Johanna, träffat mamma, pappa, Tobbe och Anneli i Uppsala för ett par glas när de var på konsert här, varit på utomhusbio en kväll och träffat vänner hemma hos Sofie och Daniel i deras hus! Än är inte sommaren helt slut. :)

DEMI PÅ BESÖK

Halloj! Efter lilla Sverigesemestern så fick jag besök av min kompis Demi från Nederländerna! Vi träffades när vi var au pairer i New York. Vi hade inte setts på fyra år så det var kul att få ses igen! Samma dag som hon kom strosade vi omkring i Uppsala så hon fick se staden jag bor i. Vi spenderade en dag i Stockholm tillsammans där Demi ville gå på Vasa-museet och ABBA-museet haha. Vi tog båten till djurgården från gamla stan, mysigt! Efter några timmar på museerna tog vi båten tillbaka och strosade tillbaka till centralstationen genom gamla stan, förbi slottet, genom Kungsträdgården och förbi Sergels torg. Demi är inte så mycket för att turista men nu fick hon se lite av Stockholm iallafall!
(null)

En dag var vi även till Åland över dagen, tillsamman med Johanna. Vi tog den tidiga båten över och klev av för att hänga i Käringsund på stranden. Solen sken och det var en helt underbar dag!

Vi hann även med att gå ut en kväll i Stockholm på klubb samt lite shopping innan det var dags för henne att åka hemåt igen. Självklart fick hon även äta lite klassisk svensk mat, bland annat toast skagen och hemmagjorda köttbullar med potatis, brunsås och lingonsylt. Hon tyckte det var så gott haha! Såklart fick hon även köpa plockgodis och det var också en hit!

SVERIGESEMESTER

Hej hallå! När jag kom hem från Barcelona hade Johanna blivit frisk igen, så skönt för henne! Och kul för mig, eftersom vi hade planerat för en veckas semester i Sverige också! Vi började veckan med att åka till Dalarna och besöka Linnéa och Johan i ett par dagar. Väldigt kul att få hänga med dem och se Borlänge! Linnéa tog oss ner på stan för att strosa lite, vi köpte två kulor glass som visade sig vara gigantiska, hahaha. Säkert en liter glass, det var helt sjukt. Vi passade även på att shoppa lite i landmärket kupolen!
(null)

Vi åkte därifrån på onsdagsmorgonen och började köra neråt till Kalmar. Men på vägen åkte vi förbi där Johannas farmor bor och passade på att spontant stanna för en fika hos henne! Vi kom ner till Kalmar vid middagstid, där skulle vi bo i några dagar hos Johannas kompis Linette. Vi var till Växjö över en dag och strosade där, sedan hängde vi på stranden en dag och åt goda middagar samt tog några glas på stan i Kalmar. Mycket trevligt!

På vägen hem till Uppsala stannade vi till i Västervik som Johanna fick visa upp för mig, hon brukade spendera somrarna där som barn hos sin mormor. Jättemysig stad! Väl hemma igen var vi trötta men glada för en härlig semestervecka.