TORSDAG

Igår, torsdag, efter att fått iväg tjejerna till camp och varit ute med hunden, kom Pame hem till mig. Jag fixade brunch till oss, hon ville smaka det jag åt till middag i onsdags, spagetti med champinjoner och tomater. Hon älskade det!

Runt elva drog vi till Cross County Shopping Center för Pame behövde byta storlek på några kläder på H&M. Vi gick till några andra affärer också och jag kom hem en bh och två nagellack. :)

Efter detta åkte vi till en mataffär och handlade kött, grönsaker, kakor och vin till vår middag ikväll. Jag är ju ensam hemma från och med i eftermiddag!

Sedan plockade vi upp hennes ungar från camp och åkte hem. Hon släppte av mig hos mig och jag hängde med hunden två timmar innan ungarna kom hem. De var trötta så det blev mest att titta på tv. Jag kokade spagetti till mig och värmde upp min köttfärssås, som jag fryste ner förut när jag gjorde den. Mmm, riktigt gott!

Kvällen var riktigt jobbig. Jag hade ont i huvudet, mamman sa att hon skulle komma hem vid nio så tjejerna fick vara uppe till dess (de brukar gå och lägga sig 20.15-20.30) och pappan var borta på middag. Men mamman ringde hem och sa att hon skulle bli sen, så tjejerna skulle börja göra sig i ordning för sängen klockan nio så skulle mamman komma in i rummet och säga godnatt när hon kom hem.

Tjejerna började bråka om någon tröja, Jane sprang ner för trappan men halkade och slog i rumpan, hon var alldeles för trött och började gråta. Jag tog upp henne till sängen och hon somnade nog på en sekund.

Vid halv tio gick jag ner till min säng och somnade på en gång. Inte alls kul att ta hand om två övertrötta barn som blivit lovade att bli nattade av sin mamma, med huvudvärk. Men jag överlevde. ;)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0