CENTRAL PARK

Hej!

Idag var det tänkt att jag skulle åka in till city med Ana men hon var tvungen att jobba i sista stund. Så jag gick till Starbucks och tog en frappe där och kylde av mig, det var så sjukt varmt idag med! Men som tur är så är vår air condition i huset fixad nu!

Men när jag satt på Starbucks skrev Isabelle till mig och undrade om jag ville hitta på något. Jag föreslog att åka in till city och då föreslog hon att vi skulle hänga i Central park, och så blev det. Hon är från Tyskland och det var första gången vi träffades!

Vi tåg tåget till Grand Central och sedan tunnelbana till Central Park. Innan vi gick in i parken köpte vi oss varsin korv till lunch. Vi strosade runt, satt på en parkbänk och tittade på roligt folk och sedan strosade vi tillbaka till tunnelbanan. Vi var i parken kanske 3,5 h. Hon var väldigt trevlig och vi ska gå på bio någon gång snart!

Sedan tog vi tåget hem och jag fick ta taxi hem från tågstationen eftersom bussarna slutade gå vid halv åtta och jag kom någon gång efter åtta. Då jag fick ta taxi hem som kostade 8,5 dollar för familjen var inte hemma. Nu ligger jag i sängen och ska kolla runt på nätet lite och sen sova tidigt, skönt!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Vad kul att du kom iväg. Känner liksom den speciella New York-känslan när jag ser bilderna:)

2013-06-02 @ 15:22:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0