VILKEN ROLIG DAG!

Idag sa min värdmamma att hon skulle fixa med tjejerna på morgonen, så jag hade sovmorgon. Skönt, sov ända till åtta! ;)

Vid nio åkte min värdmamma iväg och träffade en kompis, så jag åt frukost i lugn och ro, lekte med hunden och tittade en snabbis på tv. Vid 11 kom hon hem igen och vi åkte till Janes skola och plockade upp henne där eftersom hon skulle till läkaren.

Vi åkte till läkaren och hon tog bort de två stygnen i sitt finger som hon fick sy för kanske 10 dagar sedan eller något sådant. Allt gick bra och hon var väldigt duktig! Min värdmamma var ganska känslig däremot ;)

Vid halv ett var vi hemma igen och då hjälpte jag Jane med läxorna. Med matten fick vi hjälpas åt, eftersom det handlade om amerikanska mynt och jag har inte alls lärt mig dem ännu, eftersom jag vara struntar i dem haha. Men vi klurade till slut ut allt med lite hjälp av internet för att komma ihåg hur många cent 1 dime var tex.

När vi hade löst det tillsammans så blev hon så himla glad! Hon har lite svårt med matten (I don't blame her!!! Haha) och hon berättade flera gånger den dagen hur vi klarat det tillsammans! ;) Hon var riktigt stolt!

Vid tre åkte vi till Annas skola och hämtade henne och skjutsade henne till tennisen. Där spelade hon drygt två timmar. Jag tittade en del på henne men lekte även en del med Jane och hon visade mig massa spel på hennes iPad.

Efter tennisen åkte vi och mötte upp pappan och käkade ute hela familjen. Vi åt på ett av deras favoritställen och maten var toppen! Vi delade på lite natchos innan och jag åt sedan en hamburgare. Gott!!

Jane började komma närmre och närmare mig och vid slutet satt hon och kramade om mig och gosade! Detta gosande fortsatte hela kvällen och hon lämnade inte mitt knä! Så gulligt!

På väg ut från restaurangen sa Jane att hon se så glad att de hade valt mig som au pair, så kul att höra! Jag körde hem och barnen tyckte jag var en duktig förare som körde lugnt och tryggt! Haha, kan tänka mig att de inte alls var vana med det, så som amerikanarna kör!!

Väl hemma lekte vi lite i källaren och jag visade dem några videos jag gjort och lagt ut på youtube förut. Jane tyckte jag var såå duktig på att göra sådana videos och hon ville att jag skulle visa henne någon gång hur jag gör, haha. ;)

Sedan gick vi upp till föräldrarna och jag gjorde en liten fruktsallad till Jane och sedan tittade vi på The Voice allihopa, de hade spelat in programmet eftersom de hade missat det i måndags. :)

Innan de gick upp och la sig visade Anna mig allt jag behöver till att göra pannkakor imorgon till frukost. Hon plockade fram allt förutom ägg och mjölk och visade måtten och var så hjälpsam! Hon är ju gammal nog att förstå att jag inte vet hur allt funkar eftersom jag är ny i familjen och även i landet. Riktigt smart tjej det där!

Jag har fått så många bra och härliga kommentarer från barnen idag och jag känner mig så nöjd med dem!!!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Låter ju toppen. Förstår att tjejerna gillar dig:) Kramiz!

2013-05-30 @ 08:15:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0