PASSOVER

Idag är det månad men det har känts som fredag eller lördag, så härligt! Inte ofta det händer på måndagar, haha.

Anna har lov denna vecka men Jane är bara ledig imorgon (day after passover eller nåt sånt) och på fredag (långfredag). Jag skjutsade Jane imorse och tog Daisy till parken, men Anna kunde inte följa med eftersom de har förberett mat igår, inatt och började igen imorse. ;)

Nu på kvällen har vi firat passover, en judisk högtid. Så dagen har gått åt att förbereda all mat och så hann jag och Anna med att läsa bok ute i det härliga vädret samt spela UNO innan jag åkte och plockade upp Jane på skolan när in slutade. Vi åkte hem och fixade det sista inför the passover seder och så kom de första gästerna strax efter fyra.





Varför ha massa leksaker när det räcker med skorna?! Söta R! 

Vi har varit 20 personer här idag (eller 21 om man räknar en 10-månader gammal grabb också, haha)! Vi har ätit massa mat, läst högt ur bönebok och haft det trevligt! Jag har haft en riktigt bra dag och kväll med familjen och deras vänner. :) 








Matzah Ball Soup.

Ugnsrostad potatis, kyckling med honung- och citronsmak, oliver, Matzah/champinjon-grej, grönsaker. Tummen upp! 

Några av efterrätterna! 

Alla sorters efterrätter! Den vita "kakan" till vänster var såååååå god. Alltså yummy x1000000! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0