DAG TVÅ I OTTAWA

Hej hej! Idag fick jag hela dagen för mig själv, skönt med lite egentid! Jag började med att gå till Parliament Hill och gick bakom byggnaden för en fin utsikt över Ottawafloden, som delar Quebec och Ontario (typ som delstater, där Quebec mestadels är franskspråkig och Ontario mestadels engelskspråkig). Där bakom fanns även biblioteket, som är den enda byggnaden som överlevde en brand i början på 1900-talet, där alla andra byggnader runtomkring totalförstördes. Jag satte mig där en stund i skuggan och lyssnade på en pod, det var så otroligt varmt ute idag så efter en timme i solen var jag genomblöt nästan, hahaha. Så ofräscht!
(null)

Men efter en stund i skuggan vandrade jag vidare. Jag gick förbi slussen idag för att se den i dagtid och gick sedan till Byward Market. Där åt jag lunch och gick sedan in i shoppingcentret bredvid för att svalka mig då det var full ac där! Efter en stund gick jag ut igen och köpte en efterrätt som är känd här i Ottawa. Den kallas för BeaverTail då formen ser ut som en bävers svans. Det är friterad deg och så kunde man välja olika toppings, jag valde Nutella. Det var sååå gott men riktigt flottigt haha. Jag tror den klassiska är med socker, kanel och lite citron på. Mätt och belåten började jag strosa tillbaka till hotellet. Klockan var nu runt 15 och det var som varmast ute, så jag gick till rummet och tog det lugnt en stund och svalkade mig.
(null)

Efter ett par timmar strosade jag ner till kanalen och fotade en del på vägen, det var mysigt! Jag hade tänkt sätta mig vid kanalen och läsa, men stora, mörka moln började komma så jag kände att det var bäst att strosa tillbaka till hotellet. Bara några minuter senare kom mamman och Jane hem från deras äventyr och de gick till poolen men jag stannade kvar på hotellrummet. Efter en stund gick jag ut på en kort promenad eftersom det inte hade börjat regna eller åska som jag trodde, och nu var temperaturen väldigt skönt. MEN sedan drog ett åskväder in när jag precis kommit tillbaka till hotellet och åt nudlar till middag med Jane. Det blixtrade något otroligt i drygt en kvart innan åskan hördes och det började spöregna. Vi satt i vardagsrummet och tittade och hade det mysigt! Snart är det dags att sova, men först blir det Netflix för min del!
(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0