AV MED KÖRKORTET

... Trodde jag! Jag blev stoppad av polisen igår mitt på dagen, första gången det någonsin hänt mig. Jag stannade, han kom och presenterade sig och sa att jag hade kört för fort i ett skolområde. Jag hade helt missat skylten för det och körde på som vanligt, det var en stor väg med två körfält åt båda hållen. Han sa att det var 20 mph under skoltid och jag hade kört 39 mph (jag såg bara den vanliga 40mph-skylten). Shiiiit, jag var så nervös, det var ju dubbelt så fort och jag trodde jag skulle bli av med körkortet. Eller min absolut första tanke var skyhöga böter. Men jag tog det lugnt, visade mitt svenska körkort (jag har inte körkort här), sa att jag var turist och försökte hitta papper för bilen men jag visste inte vad som var vad, så jag visade alla papper som fanns i bilen, haha. Polisen sa att det var lugnt, tog mitt körkort och gick till sin bil någon minut. Han var väldigt lugn och trevlig! Sen kom han tillbaka och sa att jag får en varning men att jag kan åka. Jag bad så mycket ursäkt och tackade och åkte vidare. Det var verkligen en bra påminnelse att kolla ordentligt på alla skyltar och tänka på vilken dag och tid det är när man kör! 

Jag åkte till Trader Joe’s för att handla några matvaror och åkte hemåt igen. Resten av dagen var vanlig, jag hämtade Jane från skolan, skjutsade Anna från skolan till pappans hus och när jag kom tillbaka till mammans hus var hon på väg att åka till city så resten av eftermiddagen och kvällen var jag hemma själv med Jane. Hon hade sin tutor någon timme och hängde sedan mest på sitt rum. Jag fixade en jättegod middag, en pastarätt med räkor (och champinjoner för min del) och så tittade vi på 90 day fiancé! 
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0