EN SISTA TUR TILL NYC

Hej hej! Denna lördag började med att jag och mamman var ut och åt brunch tillsammans då vi var osäkra på om vi skulle hinna med det på söndagen. Därefter åkte jag in till city och mötte upp Cajsa! Vi åkte till Williamsburg och strosade runt där, det var riktigt mysigt. Vi var även förbi Hilary Duffs hus där, och jag fan girlade liiiite hahaha. 
(null)

Vi gick vidare och råkade hamna i ett väldigt konservativt judiskt område, 9 av 10 gick omkring med stora hattar och byggnaderna/lappar hade alla hebreisk text. Vi kände oss inte hemma alls haha, men det var kul att se!
(null)

Vi åkte sedan tillbaka till Manhattan och gick till en rooftop, vi köpte med oss mat och dricka och såg solnedgången där, mysigt! Även Kajsa kom dit och mötte upp oss. 
(null)

(null)

Cajsa behövde sedan åka hem så jag och Kajsa blev kvar en stund innan vi begav oss till en bar där vi hängde resten av kvällen! Jag missade mitt sista tåg hem (eller egentligen tunnelbanan jag skulle ta med några minuter så nästa gick en kvart senare...) så jag tog tunnelbanan till Bronx och tänkte ta en Lyft därifrån. Det kostar runt $15 så det var inte så farligt tänkte jag. Meeeen på vägen blev vi först stillastående i en halvtimme och sedan åkte vi två stationer innan tåget behövde evakueras... Så himla drygt sådär mitt i natten! Jag hade inget val än att ta en Lyft därifrån istället och det blev dubbelt så dyrt än planerat men men! Sånt som händer. Det var även daylights savings denna natt så jag såg klockan på telefonen slå 03 två gånger, haha. Det var otroligt skönt att komma hem och få sova! 
(null)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0