KULTURELL SÖNDAG

Hey party people! Denna söndag började med en härlig sovmorgon för min del! Det var skönt att ta igen lite sömn då jag snittat på 5-6 h varje natt i veckan. Efter en lunch hemma åkte jag med mamman och Jane till city. Mamman har varit bedrövad över att jag knappt har besökt något museum i NYC under alla år jag varit här, haha. Förra året sa hon att innan jag åker hem ska hon ta mig till minst ett museum och det blev idag! Den sista dagen vi skulle kunna göra det, haha. Vi var till The MET men stannade mindre än en timme så vi såg bara 3-4 utställningar lite snabbt. Helt okej för min del men jag hade även kunnat stanna lite längre när jag ändå var där... Men Jane var inte alls sugen på det! 
(null)

(null)

Efter museet köpte Jane glass och vi gick in i Central Park och började strosa söder ut. Mammans plan var att försöka få Jane att gå tillbaka till Grand Central genom parken och sedan 5th avenue, men Jane är helt ärligt den lataste personen jag vet, så det gick inte! Totalt gick vi drygt 800 meter och satt på en bänk i säkert 40 minuter innan vi ens började gå... Mamman gav upp, hahaha! Vi sa hejdå då de tog tunnelbanan tillbaka till tåget hemåt men jag stannade kvar i city. 
(null)

När de lämnade mig hörde Soma av sig och sa att hon precis kommit fram till city så vi möttes upp vid The Palace. Vi satt där en stund (då jag gått nästan 30 blocks dit så jag ville vila lite). Jag passade även på att ta en bild då detta hotell är med i Gossip Girl, hotellet som Chucks familj äger och Serena familj bor på. Whoop whoop! Iallafall. Soma ville gå till ett museum/bibliotek så vi gick dit. Det var jättefint!! Jag har faktiskt ingen större koll på någon fakta om detta utan jag hakade bara på Soma som ville se det. 
(null)

Efter detta avslutade vi dagen med en snabb middag och sedan tog vi ett glas vin på en rooftop i närheten. Solen gick ner, mörkret föll och byggnadernas lampor lyste upp. Ett toppenavslut på en härlig helg! 
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0