LÖRDAG I NYC

Hej hej! Idag på eftermiddagen åkte jag till city och mötte upp Soma. Hon åker hem till Belgien på tisdag så idag blev vår sista dag tillsammans i city då jag inte ska åka dit imorgon. Vi möttes upp vid Times Square och började strosa söderut. Vi hade inga specifika planer idag utan vi ville mest bara vara i nuet. Det var också perfekt väder, eller egentligen för varmt haha för jag hade linne och shorts men svettades ändå... Men hellre detta väder än kallt, grått, regnigt osv. Sommeren hänger kvar än så länge! 
(null)

Efter en promenad på drygt fyra km hamnade vi ute vid vattnet vid Pier 51 som ligger mellan Chelsea och West Village. Vi bestämde oss för att stanna kvar och se solnedgången då vi hade en härlig utsikt över södra delen av Manhattan, Frihetsgudinnan och Jersey City. Men tyvärr kom molnen fram så det blev ingen fin solnedgång, men det är ändå helt fantastiskt att se skylinen gå från ljus till mörk. Vi stannade där nästan tre timmar och bara pratade om allt och ingenting. Sedan åkte vi hemåt, Soma hoppade av vid Times Square men jag kände inte för att trängas med alla människor där så jag tog tåget hemåt. 
(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0