LÖRDAG

Hej hej! Denna lördag spenderades i city. Alltså, jag har bara några gånger kvar att kunna besöka NYC!!! Det är sjukt, haha. Iallafall. Jag, Soma, Fleuriane och Kajsa möttes upp och vi bestämde oss för att ställa oss i stand by-kön till ett Friends pop-up museum. Biljetterna till detta såldes slut i augusti men det fanns en stand by-kö ifall folk inte dök upp på sin bokade tid och vi kom faktiskt in! Det var så nice och coolt men jag tänkte att jag gör ett eget inlägg för det! 
(null)

Efter detta, som låg i Soho, käkade vi lunch på veganska By Chloe och sedan strosade vi neråt till Battery Park. Det blev några stop vid en affär och en marknad på vägen men när vi väl kom fram satte vi oss i skuggan och hade det gött. Sedan strosade vi längs med vattnet, så mysigt! Vädret är lite hur som helst här nu, det har tidigare i veckan varit kallt men i helgen har det varit varmt på dagarna (27-30 grader) men kallare på morgon och kväll, så det har varit svårt att veta vad man ska ha på sig när man spenderar en hel dag inne i city, haha.
(null)

(null)

(null)

Anyway. Vi hann även med att dricka frosé, shoppa i the oculus (shoppingcentrum under marken vid 9/11 memorial), äta shake shack och hänga på en rooftop. Ännu en härlig dag i denna coola stad. Jag känner mig "färdig" med allt på min lista som jag har velat se i NYC, så det känns skönt att bara kunna strosa omkring och se var man hamnar, utan att ha någon riktig plan. Det är faktiskt en härlig känsla att känna att man inte behöver stressa omkring för att checka av saker man måste se. Jag kommer aldrig vara färdig med NYC, men jag är färdig med mitt klassiska turistande iallfall. Nu tar jag dagen som den kommer! 
(null)

(null)

(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0