COVID-TEST

Hej gänget! I torsdags vaknade jag upp med huvudvärk och halsont, så jag blev kvar hemma resten av veckan. I dessa tider vet man ju inte om det är covid eller en vanlig förkylning så det är lika bra att låsa in sig hemma, haha. Men symtomen uppstod ju exakt fem dagar efter Stockholm, hehe... De flesta med covid brukar visa symtom efter fem dagar... Jag tog iallafall en långpromenad och hämtade mina jobbsaker på kontoret i helgen, så att jag kunde jobba hemifrån nu i veckan om jag fortfarande skulle ha symtom.

Jag bokade även tid att testa mig för covid, vilket jag gjorde idag på förmiddagen. Det hela gick snabbt och bra. In med en stor tops i näsan som lämnades i 10 sekunder och sedan en snabb snudd i halsen och så var det klart! Sköterskorna sa innan hur det skulle gå till och att det kunde kännas obehagligt men inte göra ont (vilket jag redan hade läst på om pga kontrollbehov haha). Jag tyckte det kittlades lite när pinnen åkte in och ut ur näsan, men det var inte mer med det. Jag tackade sköterskorna så mycket för deras jobb och sedan gick jag hem igen. Nu får vi vänta några dagar på resultatet! 

Ps. Jag har suttit i fem minuter och försökt klura ut om jag gillar stavningen symptom eller symtom bäst. Google säger att båda stavningar är korrekta. Okej, tack för mig!
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0