NEW YORK DEL ETT

Nej men hörrni! Jag och Johanna åkte till New York den första september! Det var sååå himla härligt att vara tillbaka!

Flygresan dit gick bra, det gick snabbt tyckte vi båda. Väl på plats var vi bland de sista av på planet och tänkte att vi går på toa innan vi går igenom kontrollen för att bli insläppta i USA, för det brukar alltid vara långa väntetider där. Men när vi kom fram till kontrollen var vi de enda där och det gick så smidigt då. De var trevliga (!! har aldrig varit med om det i New York hahaha) och ställde bara några korta frågor innan vi blev insläppta i landet. När vi skulle hämta bagaget så stod det en man med våra väskor och väntade. Vi var så chockade att det hade gått så snabbt, haha. Det har aldrig hänt förut! Men skönt också. Vi tog en taxi till New Rochelle då vi skulle spendera första veckan där och bo i huset med Jodi, min gamla värdmamma. Båda tjejerna har ju numer flyttat och går på college! Egentligen var planen att vi skulle bo första helgen på ett hotell i city, men de avbokade oss nån vecka innan av oklar anledning… Men det löste ju sig ändå.

Jodi var inte hemma när vi kom dit på eftermiddagen, och vi försökte hålla oss vakna så länge som möjligt. Så vi gick en promenad i området, var och åt middag och sedan tog vi en taxi till Target och shoppade! Vi kände oss som zombies men hittade ändå lite grejer att handla, haha. Vi åkte sedan hem, hälsade på Jodi och däckade runt 21-22. Då hade vi hållit ut länge med tanke på att vi varit vakna länge och sex timmars tidsskillnad.
(null)

Dagen efter, vår första heldag, vaknade vi ganska tidigt och gick och köpte en bagel till frukost, som jag längtar! Ett par timmar senare blev vi bjudna av Jodi på ett diner vi alltid brukade åka till, det var mysigt och gott! Sedan åkte vi in till city! Vi var förbi Times Square såklart och sedan strosade vi i och hängde i Central Park. Det var en riktigt härlig dag!

De andra dagarna den veckan var en blandning av att vara runt omkring New Rochelle och i city. Vi shoppade en del, var till stranden, var på bio, besökte en ny utsiktsplats (The Edge) och en ny park i city (Little Island) som jag aldrig varit till då de byggt under de senaste fyra åren. Vi strosade även på The High Line. Och vi åt en massa god mat som jag har saknat! Vi fick även planera våra dagar lite utifrån värmen, då det var otroligt varmt och fuktigt. Vi svettades sååå mycket, hahaha.