Fotbollsskolan dag 2

Chacha alla fans! ;D
Har nästan precis kommit hem från fotbollsskolan. Det har varit jättefint väder idag och det har varit och är fortftarande runt 30 grader i solen. Sjukt skönt! Men jobbigt för ungarna att lira boll i. Sen blir man ju själv lite frustrerad att man inte kan vara hemma och steka, men men, sånt är livet. ;p Får la nöja mig med en fin bondbränna...

Anyway, idag började vi med att värma upp målvakterna då grabbarna fick göra några skottövningar, lite framifrån bara. Sedan har vi kört stafett, matcher och straffturneringar. Vi lira två matcher mot andra lag, den första slutade 4-4 och det var mot pojkar 99-00. På slutet av matchen hoppade André med för att vi låg under med 3-4, så han skulle hoppa in och göra mål haha. Men det slutade inte så bra. När han sprang förbi ungarna gjorde de allt för att stoppa honom, och en kille gjorde värsta ninjasparken mot André, men killen ramlade själv och började störtböla. (Undra vad som händer imorgon.. Igår kubba André ner en annan kille.. Haha, han råka skjuta han i huvudet typ två meter från grabben.) Vi visste inte riktigt vart han hade ont, men vi slutade matchen där. Dock blev det lite tjafs mellan grabbarna, och en kille från mitt lag slog till en från det andra laget, och så gjorde han typ som en ninjaspark på killen i mitt lag och träffade nästan huvudet. Killen i mitt lag blev skitförbannad och gick där ifrån skrikandes och sparkade sönder någons matsäck som var kvar från lunchen.. Det blev helt kaos men vi lyckades lugna ner alla.

Vi lirade även en annan match, mot flickor 99-00. Den var betydligt lugnare och vi vann med 6-0 tror jag. Sedan avslutade vi med en straffturnering som bror min vann.

Nu ska jag faktiskt ta och lägga mig i min säng och titta på tv. Något som jag inte har gjort på huuuuur länge som helst. Haha, jag är faktiskt helt slut. :p Så har hämtat lite glass nu och ska chilla innan jag duschar till fotbollsavslutningen som jag ska på ikväll.

LATEROOO :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0