BARCELONA

Hej hej hallå! Här kommer en kort uppdatering om resan till Barcelona! Jag och Fredrik spenderade måndag till fredag där och det var riktigt kul att få se staden! Vi började varje dag med en brunch på olika restauranger, sedan körde vi en dags turistande på hop on hop off-buss, två dagar på stranden, en dag vid hotellpoolen och en halvdag shoppande där vi även besökte en stor inomhusmarknad den sista dagen innan vi åkte till flygplatsen. På kvällarna gick vi ut och åt massa olika goda maträtter och tog några glas på barer. En riktigt härlig resa! :)

TOULOUSE

Hej hej! Jag åkte iväg på semester och kom fram till Toulouse på kvällen efter en mellanlandning på flygplatsen i Amsterdam. Resan gick bra och smidigt! Väl på plats checkade jag in på hotellet som jag bokat dagen innan haha. Hotellet låg mitt i stan så det var skönt! Det var ett litet rum men perfekt för nån som reser själv. Första kvällen strosade jag omkring i stan ett tag och handlade sedan en sen liten middag på mataffären, det blev lite smått och gott då. Det var otroligt varmt, runt 35 grader på kvällen! Jag var ganska trött efter en lång resdag så det blev en relativt tidig kväll för mig.
(null)

Lördagen vaknade jag upp och tog mig iväg för att upptäcka staden ännu mer. Det är Frankrikes fjärde största stad, men den kändes väldigt liten och jag såg hela innerstan den dagen, haha. Men det var otroligt fint över allt, så många fina byggnader och mysiga gator! Det var ju dock väldigt varmt, runt 40 grader, så det blev faktiskt en liten siesta på eftermiddagen för mig på hotellet med AC, haha. Efter ett par timmar gick jag ut igen och gick till en park i närheten, det var mysigt!

Söndagen var det dags för resa igen, klockan 12 gick bussen till Barcelona. Jag gick till busstationen, köpte med mig frukost och fikabröd till bussresan. Det tog ca 6 h (inklusive ett par stopp) och sedan anlände bussen i Barcelona! Jag tog en taxi och checkade in på hotellet och tittade på fotbollsmatch när Sverige spelade, haha. Sedan gick jag ut för att strosa lite i området vid hotellet samt äta en sen middag. Därefter gick jag tillbaka till hotellet och inväntade att Fredrik skulle komma, han kom dit runt midnatt har jag för mig. Han flög från Arlanda ner till Barcelona och mötte mig där för 5 dagars semester!

MYS & STRESS

Hej! Efter barnvaktningen åkte jag hem till mamma och pappa och sov över. Dagen efter blev min första riktiga semesterdag och jag tog det bara lugnt. Lyssnade på sommarprat med mamma ute i skuggan i trädgården, fick hälsa på grannarnas lilla hundvalp och tittade på fotbollsmatch på tv:n på kvällen med mamma. Efter matchen åkte jag hem till Uppsala.
(null)

Under dagen hade jag fått några meddelanden från Johanna som sa att hon var genomförkyld (hon hade varit i Stockholm sedan förra veckan) och att det inte hade blivit bättre. Vi skulle ut och resa på fredagen, men hon var osäker på om hon kunde. Hon skulle höra av sig på torsdag förmiddag igen och bestämma sig.

Torsdag morgon kom och jag började med att gå till tvättstugan på förmiddagen. Johanna ringer och berättar att hon inte kan åka iväg på semester. Så himla tråkigt! Jag blir någon form av resebyrå för att avboka/boka om flygen så att lillebror Fredrik kan följa med mig istället, då jag hade pratat med honom och han var ledig och på att åka iväg! Flera timmar gick åt att ringa de olika flygbolagen och det slutade med att jag inte kunde boka om biljetten till Toulouse, men biljetten från Barcelona gick bra att byta namn på. Johannas biljett till Toulouse avbokades därmed, men jag bestämde mig för att åka dit själv då det bara var över helgen. Jag bokade nytt flyg till Barcelona åt Fredrik på söndagen, så att vi kunde mötas där då jag skulle ta bussen från Toulouse till Barcelona då. Samtidigt så behövde jag även gå fram och tillbaka till tvättstugan så jag var rejält stressad där i några timmar, haha. Jag behövde även checka in på mitt flyg till Toulouse och fylla i massa uppgifter relaterade till covid för att komma in i Frankrike. Men tillslut var allt fixat och jag kunde andas ut!

Jag insåg att jag inte hade ätit något och klockan var redan 14, så det blev något litet att äta för senare skulle jag hem till Jansson på middag. Jag åt och packade sedan väskan inför resan. Sedan åkte jag till Jansson och därefter kunde jag slappna av igen! Det blev en mysig kväll hos henne och Jocke, det var kul att få se deras nya, fina lägenhet som de har flyttat till!

ÄNTLIGEN SEMESTER!

I tisdags eftermiddag lämnade jag jobbet för semester, wohooo! Jag åkte i stort sett direkt till Norrtälje för att vara barnvakt åt Maya och Henry. Vi hade en mysig och rolig kväll ihop med massa bus både inne och ute, lite tv-tittande, middag och godnattsagor.

SOMMAR!

Hej hej hallå! Det var längesedan jag skrev något här nu. Nu är vi mitt i sommaren och om en vecka går jag äntligen på semester! Under juni var jag på Oscars student, jag och Johanna hade en liten sommarfest här hemma med vänner, jag har firat Emilia och Elin som fyller år, tagit årets första dopp, jag har firat midsommar, tagit en tur med Eckerölinjen och fått covid… Full rulle haha. Varken jag eller Johanna har haft covid tidigare (vad vi vet) så det var vår tur helt enkelt. Vi levde isolerade i en vecka i lägenheten när det var värmebölja, så det var mindre kul… Vi mådde ändå relativt bra så det var skönt. En dag när vi hade lite mer energi klippte Johanna mitt hår, haha. Nu är vi iallfall back on track och semestern är runt hörnet!