HEJ IGEN NYC

Sådär! Nu är jag på plats i New York igen. Mamma och pappa skjutsade mig till Arlanda på morgonen och allt flöt på bra, jag hann handla i taxfree, äta på MAX och när jag kom till gaten hade de precis börjat gå på planet och jag var den andra gruppen som gick på, så det var bara att gå rakt på planet. Flygresan gick bra, den kändes mycket mycket kortare än resan till Sverige. Jag har väl fått vilat upp mig ordentligt nu och kroppen kändes inte trött som på ditresan. Efter att ha tagit buss, tåg och slutligen taxi så var jag hemma igen! Jag hängde med mamman och Jane en stund, packade upp och tvättade mina saker och sedan blev det natti natti för min del!

SISTA DAGEN HEMMA

I söndags var vi alla lite småtrötta efter festen som blev väldigt sen, haha. Men på eftermiddagen plockade vi ner partytältet och jag var till affären och handlade godis åt amerikanarna (och lite till mig med såklart). Det blev sedan en lugn kväll hemma. Jag packade upp min resväska och lämnade nästan alla kläder hemma, då jag tagit med mig massa höst- och vinterkläder som jag inte behöver i USA.

50-ÅRSFEST

Ja då var dagen kommen, i lördags hade mamma sin 50-årsfest med Hawaiitema! Det blev middag och fika med uppträdanden och senare på kvällen blev det lite drycksspel och dans! Det var verkligen toppen och så kul att träffa alla igen, framförallt se mina kusinbarn igen! Jag tror även mamma var supernöjd! :)

SOL OCH BAD

Hej! I fredags var jag iväg med AK och Linnéa och badade på dagen. Eller, det blev mest sola med några dopp i vattnet, haha. Riktigt härligt! Linnéa hängde med mig hem efteråt ett par timmar innan vi åkte och mötte upp AK och AJ för picknick i solnedgången. De badade även, men jag hoppade över det. Det var en supermysig kväll med mina älsklingar. Jag fick även superfina 25-årspresenter!! Jag är så tacksam att jag har så fina vänner i mitt liv!

BYGGA PARTYTÄLT

Hej hej! I torsdags tog vi oss an bygget av partytält till mammas 50-årsfest. Svettigt var det men vi fick upp det! Det var skönt att svalka sig i skuggan efteråt, haha. Sedan blev det en lugn kväll hemma.

MAMMA 50 ÅR

I onsdags fyllde mamma 50 år! Hon blev tvingad till att vara i sängen till 10 så jag och Mattias kunde komma och sjunga och ge hennes frukost, haha. Sedan kom mormor, moster Carina och Freya hit för att gratta mamma så vi fikade tillsammans. På eftermiddagen kom våra grannar Gull-Marie och Gösta över på en fika och på till middag kom våra andra grannar över för att äta smörgåstårta och fika!

SEMESTER

Åh det är så skönt med semester! Jag är ätit massa gott, hängt med Linnéa, varit och fikat med Clara och Matilda, spelat spel ute (sifferkubb och pilkastning) och umgåtts med familj, djur och släkten! Det har för det mesta varit bra väder med sol, och skön värme. Det har varit riktigt skönt att kunna vara utomhus hela dagarna och även kunnat andas ute haha.

HEJ SVERIGE!

Hallå! Flygresan gick bra och vi landade på utsatt tid, strax efter 07 svensk tid (men i mitt huvud var det 01). Mamma och Nilla hämtade mig på Arlanda! :) Vi åkte hem och jag sov i nästan fem timmar innan mamma väckte mig, haha. Det blev en lugn dag här hemma men på kvällen satt jag och mamma och drack vin och pratade ikapp oss. Timmarna flög förbi och sedan kom Mattias hem och då åt vi pizza och spelade charader. Strax innan 03:30 gick vi och la oss! Så det gick ju sådär att vänta på dygnet för mig och komma in i svensk tid, haha. Men trevligt var det!

SES SENARE, NYC

Då var dagen kommen! Snart flyger jag hem till Sverige för en liten semester! Jag vaknade i vanlig ordning strax innan åtta och kände att jag inte ville somna om, trots att jag hade tiden för att göra det. Jag åkte istället och köpte en bagel till frukost, packade de sista sakerna och sedan var jag redo! Klockan var bara 9 och mitt flyg gick vid 17, meeen jag tänkte att jag hellre sitter och väntar på flygplatsen än sitter och väntar här hemma. Sen var jag ju även osäker på trafiken osv.

Så jag tog en Uber till tåget, tog tåget till Manhattan och tog sedan en buss till Newark. Allt gick supersmidigt, jag var på Newark efter 2,5 h, knappt utan någon väntetid mellan mina färdmedel. Men detta betydde också att jag var på flygplatsen drygt 5,5 h innan mitt flyg gick, hahaha. Men helt ärligt vet man inte med trafiken på Manhattan, de tog oss över en halvtimme innan vi ens lämnade Manhattan, så det kändes bra att vara ute i väldigt god tid, haha. På bussen fick jag även en fin bild från mina bröder, jag längtar också efter er!!
(null)

På flygplatsen checkade jag in och fick boardingkort osv i en självautomat, det var supersmidigt! När jag flög hem vid jul var dessa avstängda (kommer dock inte ihåg vilket flygplats jag åkte från) och det var KAOS. Jag kom tre timmar innan flyget men det var så otroligt mycket folk att jag kom fram till min gate när de redan hade börjat gå på planet... Så detta lugn var väldigt skönt och något jag föredrar! Jag kunde inte lämna av väskan ännu, så jag satte mig ner och lyssnade på en pod och musik en stund. Dock var det flera som var ute i god tid också, så vi småpratade lite. De öppnade sedan upp för bag drop och jag tog mig igenom säkerhetskontrollen. Det blev en sen lunch för min del, jag tittade på Netflix en stund och snart är det äntligen dags att gå på flyget! Vi ses om drygt 9 h, Sverige!

LEJONKUNGEN PÅ BIO

Hej hej! Idag efter att ha hämtat Anna från tennis och lämnat av henne hemma gick jag på semester!!! Wohoooo! Jag har fixat allt med packning osv inför resan imorgon, så jag gick på bio på kvällen och såg Lejonkungen. Den var riktigt bra gjord och jag satt med gåshud de första fem minuterna av filmen, haha! Jag älskar att gå på bio här för folk lever sig verkligen in i filmen, det var applåder här och där under filmens gång och en stor applåd med jubel när den var slut!

VARMT OCH FUKTIGT

Hej hej! Denna veckan har varit extremt fuktig, jag skulle ta en bild ute med min kamera men hann bara ta någon bild innan min lins immade igen, haha. Så sjukt! Men all denna fuktighet resulterade i ett riktigt åskväder onsdag kväll hela hela torsdagen regnade det, och jag tänkte att luften skulle bli bättre efter det. Men icke! Det är som att bo i regnskogen eller något sånt... Sååå, det ska bli riktigt skönt att åka hem till Sverige på lördag och kunna andas ute! ;)

VLOG MED JANE

Hej hej! Här kommer en liten video från när jag sminkade Jane inför hennes första prom och även några klipp från hennes graduation! Detta var ju för drygt en månad sedan meeen bättre sent än aldrig, haha.

POOLHÄNG OCH HEJDÅ PÅ RIKTIGT

Hej hej! Igår var det söndag och jag hängde hemma hos Karin med henne och Mariska. Vi hjälpte till med att packa det sista åt Karin och sedan hängde vi ute i poolen en hel del. Det var verkligen en lugn, perfekt dag! Idag åkte jag till Karin för att säga hejdå en sista gång då hon åker på semester imorgon innan hon åker tillbaka hem till Sydafrika. Det är så konstigt, vi har vetat om detta länge och det går inte riktigt att förstå, men vi kommer verkligen inte ses på länge. Det är sååå tråkigt, hon är en av mina bästa vänner här och den jag har hängt med mest det senaste året. Jag är så glad för alla roliga minnen och påhitt vi har haft för oss! En toppentjej, verkligen!

HEJDÅ KARIN

Hej! I fredags kväll var det dags att ha en liten avskedsfest för Karin som åker hem till Sydafrika snart. Vi grillade och spelade spel hos henne innan vi åkte till White Plains för att hänga på barer. Jag hade en jätterolig kväll och eftersom jag för en gång skull inte körde bil så blev det ordentligt festande, haha.

KARAOKE

Hej hej! I torsdags kväll kunde jag äntligen följa med på karaoke eftersom jag inte längre jobbar kväll på torsdagar. Jag mötte upp Karin och Nick på baren och chillade innan alla andra kom. Vi spelade biljard och sedan var det tags för karaoke. Så kul!

ENSAM HEMMA

Halloj! I måndags åkte mamman till Kanada för jobb i två veckor, vilket betyder att jag är ensam hemma i hennes hus fram till att jag åker till Sverige på semester! Såååå himla skönt, haha. Jag saknar verkligen att vara ensam hemma och kunna göra vad jag vill, när jag vill. Jag följer med Anna till och från tennis fortfarande varje dag, men annars är jag ledig. Så det är nääästan som att min semester har börjat! Haha. Förutom att jag måste vara "on call" ifall Anna behöver åka senare eller tidigare för tennisen.

En annan sak jag gjort under veckan är att bokat resa till Hawaii i oktober! Så snaaaart ska jag tillbaka till detta paradis, det ska bli så himla gött!

HELGEN

Hallå! I lördags började jag dagen med stt titta på när Sverige vann VM-brons! Heja damlaget!!

På kvällen var jag hem till Nick för häng med vänner men det blev även en spontan utekväll, haha. Vi spelade spel och hade det kul hemma hos Nick och sedan gick vi till en bar. En spontan men väldigt rolig kväll!
(null)

I söndags gjorde jag inte så mycket, jag tittade på VM-finalen och sedan kom Karin hit och hängde några timmar. Vi åt middag ute och sedan åkte hon hem, och jag gjorde inte mycket alls på kvällen.

4TH OF JULY

I torsdags var det den fjärde juli vilket betyder USA:s nationaldag. Det är otroligt stort här och jag hängde med vänner i en park (samma park som förra året) där det var aktiviteter hela eftermiddagen och fyrverkerier på kvällen. De hade bland annat olika tävlingar, matstånd och några djur var där ett tag som man kunde klappa. En otroligt varm dag men väldigt härlig stämning!

EN LUGN VECKA

Hej hej! Förutom att ta Anna till och från tennis (hon kör bilen dock) har jag inte haft så mycket för mig. Jag har börjat packa resväskor för att ta med mig saker hem, det börjar närma sig semester nu!!! Jag har även varit på middag hos grannarna som grillade, det var så gott! Har inte ätit grillat kött sen när jag och mina vänner campade i höstas. Annars har jag mest fixat med småsaker och strukit sak för sak på min "att göra-lista". Såklart har jag även tittat på semifinalerna i fotbolls-VM och tyvärr förlorade Sverige men det blir bronsmatch på lördag. Jag har även firat 4th of July, men det får bli ett eget inlägg!

MÅNDAG

Halloj! Då var det vardag igen men det är en väldigt lugn vardag för min del då Jane är borta och Anna är på tennis på dagarna. Dock börjar Anna jobba på måndag, vilket betyder att idag och imorgon är hon bara borta på eftermiddagen. Jag hämtade upp Anna mitt på dagen men hon körde till och från tennis, och hon pratade med mig som vanligt! Vi pratade hela vägen dit och hem. Haha, det har knappt hänt sen i höstas... Förstår mig inte på henne! De timmarna hon var på tennis passade jag på att fixa med olika ärenden, bland annat stannade jag vid ett mall och köpte ett presentkort åt mamman som hon ska ge till grannpojken.

På kvällen var jag och mamman iväg på middag med våra grannar, för att fira grannpojkens high school graduation. Vi åt sushi och hade en trevlig kväll tillsammans!

NYC PRIDE

Hej! Denna söndag åkte jag till city så det var pridefestival! Jag mötte upp Karin och Mariska och så tog vi oss söder ut på Manhattan för att titta på paraden en stund. Men det var så otroligt varmt och mycket folk så vi gav upp efter kanske en halvtimme, och strosade istället längs med paraden några blocks neråt till Washington Square Park där vi chillade och även mötte upp Soma.

Sedan gick vi vidare till The Village, ett neighborhood som är känt för att vara mycket gay-vänligt (det var i detta område man hängde förr i tiden om man var gay) men där var det fuuuullt med folk så vi kunde inte gå omkring så mycket, haha. Istället tog vi oss uppåt på Manhattan och hängde i en liten minipark och hade det trevligt med olika lekar/spel. En välbehövd vila!

Därefter gick vi och handlade middag och gick till ett relativt nytt område, Hudson Yards. Jag har bara gått förbi där förut och såg när de byggde The Vessel, en väldigt speciell byggnad. Dock var detta första gången jag såg den färdigbyggd! Vi åt middag där och tänkte sedan gå upp i byggnaden, men vi insåg att man behövde biljetter till det, även om biljetterna var gratis. Men de var tyvärr slut för dagen... Så istället tog vi massa kort och tittade sedan på solnedgången innan vi åkte hem igen. Vi blev även fotobombade av två poliser, så efter det var vi ju tvugna att ta "riktiga" bilder med dem, haha. Det var en riktigt underbar dag idag!

JANE TILL CAMP

Hej hej! I lördags följde jag med mamman och Jane för att lämna ac Jane på hennes camp, som hon ska vara på i fyra veckor. Det låg i Massachusetts och tog drygt tre timmar att köra till, så det blev en härlig roadtrip!

Det var även väldigt kul att se var Jane har spenderat en månad varje sommar, detta blir hennes fjärde gång på detta camp. Det påminde verkligen om att vara på landet hemma, haha. Det fanns getter, lamor och några andra smådjur och så låg det nästan mitt ute i ingenstans! Tydligen fick Jane det bästa rummet, där 12 campare plus 2 campledare sov. Allt var väldigt slitet men tydligen var det det bästa rummet hon haft hittills, haha. När vi sagt hejdå till Jane då hon gick och åt lunch med sina vänner så passade jag och mamman på att skriva små meddelanden till henne vid hennes säng, jag hoppas hon såg alla! Jag skrev dock bara ett meddelande men mamman skrev många olika.