NOSTALGI

Tommy: Vad ska jag skriva?
Pippi: Skriv såhär: "utan snus i två dagar försmäktar vi på denna ö."
Tommy: Så kan jag ju inte skriva, det är ju inte sant. Inte kan jag skriva "utan snus"?
Pippi: Inte det? Har du nåt snus?
Tommy: Nä..
Pippi: Har Annika nåt snus?
Tommy: Nä, det förstås..
Pippi: Har jag nåt snus då?
Tommy: Nä det kan hända.. Men vi använder ju inget snus.
Pippi: Det är ju det jag har sagt hela tiden att du ska skriva! "Utan snus i två dagar".
Tommy: Men om vi skriver så, så tror ju folk att vi använder snus.
Pippi: Hurru Tommy, svara mig på en sak. Vilka människor är det som oftast är utan snus; dom som använder snus eller dom som inte använder snus?
Tommy: Dom som inte använder snus förstås!
Pippi: Vad bråkar du för då? Skriv som jag säger: "utan snus i två dagar försmäktar vi på denna ö."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0