TRASSEL TRASSEL

Hej!

Ååh, det har varit lite trassligt för mig med det sista jag har kvar att göra innan jag åker som au pair till New York om mindre än en månad. Det jag har kvar att fixa är läkarbesök, visum, resväska och presenter till värdfamiljen.

Läkarbesök bokade jag i slutet av mars och fick då en tid i Norrtälje fortare än i Hallsta, så då skrev jag över mig till Norrtälje och tog den tiden där, i slutet av april (alltså denna vecka egentligen). Men så ringde de förra veckan och sa att flera läkare blivit långtidssjuka nu och att de kunde ge mig en tid den 17 maj. Det är dock alldels för sent för mig! Jag blev hänvisad till någon privatläkare men de hade inte öppet när jag ringde. Så jag provade att ringa till Hallsta dagen efter och då lyckades jag få en tid i början av maj istället. Vilken tur att någon hade avbokat den! Så det löste sig.

Sedan fick jag mitt placement pack nu förra veckan och det behövde jag för att kunna slutföra visumet jag påbörjat på nätet och skriva ut det och kunna boka tid hos ambassaden. Men när jag väl skulle boka tid fanns det ingen förrän 20:e maj, och det är då jag ska åka! Jag tänkte mest "Men vafan är det här. Hur gör jag nu då?!" Tittade igen senare på kvällen och då fanns det ingen tid förrän i slutet av juni! Galet. Så idag ringde jag till Skandinaviska instituet och frågade hur jag skulle göra. Där sa det att jag måste uppdatera ambassadens sida typ en gång i timmen och kolla på morgonen vid 8-9 för då lägger de oftast ut tider som blivit abokade. Jag satt och uppdaterade då och då under förmiddagen och helt plötsligt fanns det tre lediga tider! Två imorgon och en på torsdag, så jag tog den på torsdag. Så skönt att känna att man har en tid!

Allt löste sig tillslut. Nu får vi se hur det går när jag väl ska utföra detta. Peppar peppar, ta i trä. ;)

För övrigt åkte jag till banken idag och fixade ett papper som jag behöver ha med mig till ambassaden. Nu har jag bara några papper att skriva ut och sen är jag ready to go!

Peeaaace.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0