TORSDAG

Idag skjutsade jag Anna tidigare än vad jag brukar, hon skulle nämligen bort med sitt camp och titta på kvalmatcher till US Open. Så vid åtta åkte vi hemifrån och när jag lämnat av henne åkte jag och plockade upp Victoria och så åkte vi till ett mall.

Victoria skulle köpa present till sin värdmamma och titta på skor. Men när vi kom dit vid nio så var ju ingenting öppet! Haha, vi tänkte inte alls på att det mesta öppnar kl 10... Så det blev en frukost på Applebee's innan vi tittade i några affärer.

Sedan skjutsade jag hem henne för att hon började jobba och jag åkte hem till mig och tog det lugnt. Jag åt upp de sista svenska pannkakorna som jag gjorde häromdagen, så gott så!

Runt tre kom mamman och Jane hem och då åkte jag och Jane till ett litet barnbibliotek och hängde någon halvtimme. Jane lånade fyra böcker och t.o.m jag hittade en bok, första Harry Potter-boken! Haha.

Jag droppade av Jane henne och så åkte jag vidare för att plocka upp Anna vid fem, men jag åkte strax innan halv fem för det regnade lite och så brukar trafiken vara seg så jag ville åka i tid. Men trafiken var som det brukar vara så jag var där på 7-8 minuter.

Jag fick då sitta en halvtimme och vänta till klockan fem, men inte kom det någon buss inte. Jag fick då reda på av pappan att de skulle bli en timme sena. Så jag frågade mamman om jag skulle stanna kvar och det tyckte hon. Men jag var så himla hungrig så jag åkte och köpte en skinkmacka på Subway.

Det står flera bilar vid campet så jag tänker att barnen är nog på väg, men klockan hann bli halv sju innan någon säger till min kompis Vanessa (som stod parkerad där också utan att jag visste det) att ungarna inte kommer hem förrän vid åtta. Hon får syn på mig och säger det så då åker vi båda hem igen.

Väl hemma hängde jag med familjen en stund och sedan åkte mamman iväg för att plocka upp Anna (som blev ytterligare en timme försenad, alltså, vad är det med dessa ledare på campet?!) och vid halv nio åkte jag till 16 Handles för froyo med några brudar.

Det var Beatriz, Franzi och den nya au pairen som ska bo i Franzis familj när F åker hem nästa vecka. Vi köpte froyo och satte och oss pratade på och tiden bara flög iväg! Vi satt i 45 minuter men det kändes seriöst som typ 10 minuter. Jag var tvungen att säga hejdå till Franzi eftersom hon åker hem till Tyskland igen nästa vecka när jag är i Cali, så jag kommer inte träffa henne något mer här. Så tråkigt! :(

Nu ligger jag i sängen och ska titta på Wilfred och sova relativt tidigt. Så skönt så!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0