CHICAGO!

Ja då var vi framme! Vi gick upp tidigt imorse strax efter fem, då hade det blivit typ 5,5 h sömn. Men men! Jag ringde taxi och så åkte vi till tåget och tog det till city, sedan tog vi buss till flygplatsen. Resan tog ca 20 minuter (vi hade räknat med minst 45 min då vi frågade om det igår) så vi hade gott om tid! Eftersom vi redan hade checkat in på nätet behövde vi nu bara checka in väskan. Sedan se det säkerhetskontroll och efter det åt vi frukost i väntan på planet. 

Planet var försenat så vi kom iväg någon timme senare än planerat, men vi flög fortare än räknat också så vi blev kanske bara 20-30 min försenade. 



Vi tog tåget in till city från flygplatsen (tog 25 min) och sedan tog vi tunelbana några stationer och gick till hostelet vi bor på. 



Vi har bokat eget rum med egen toa och dusch, riktigt skönt! Men jag tycker hela hostelet är väldigt fräscht, så det är bra! Läget är kanon också, finns massa restauranger, barer, lite shopping och så i närheten och kanske 5-10 min med buss/taxi/tunnelbana downtown. 

Vi tog först en powernap när vi kom till vårt rum och sedan gick vi ut och åt hamburgare på Five Guys, så gott! Sedan gick vi lägst samma gata om kom fram till Loncon Park Zoo, där de just nu har massa julbelysningar. Så himla fint och mysigt! Tyvärr ger bilderna ingen rättvisa till hur bra det var, men ni får se på ett ungefär iallafall. ;)




Massa skyltar som visar riktningar till massa städer. Alla dessa städer var tydligen systerstäder till Chicago, och Göteborg stod på en skylt!















Efter detta stannade vi till på Cosi där Linnéa köpte kaffe, sedan gick vi hem igen. Vi chillade en stund på rummet innan vi gick och spelade foosball (där jag totalt ägde henne tills hon blev arg och sa att hon inte ville spela längre!) Haha nej men lite dålig förlorare är hon allt! Vi gick till tv-rummet istället och nu häger vi här bara. 


Kommentarer
Postat av: Anonym

vilka julpynt!

2013-12-29 @ 12:52:15
Postat av: Carina

Jättehäftiga juldekorationer!

2013-12-29 @ 12:54:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0