SNABBA PUCKAR

Hej!

Igår kväll Skype:ade jag med två olika au pair-familjer. Den första var från New York, och de verkade trevliga men jag kände ändå att de inte var rätt familj för mig. Även om de sa att de sökte en ny familjemedlem så verkade de inte riktigt så inbjudande ändå. Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara.

Men den andra familjen, från Chicago, tyckte jag om. Vi pratade på och det kändes väldigt bra. Så vi bestämde att vi skulle prata lite mer, imorgon (alltså idag.) Men så fick jag ett mail igår kväll där mamman skrev att hon hade bestämt att matcha med en annan nu, att det var ett tufft beslut och hon önskade mig lycka till och så. Det var ju lite tråkigt, men på't igen ba!

För övrigt tackade jag nej till familjen från Boston, för de ville ha någon som kommer i början av maj, vilket jag inte kan.

Imorse hade jag fått en till familj som var intresserad. Det var en mamma och tre barn, två flickor 2 och 4 år och en pojke på 6 år. De bodde utanför NYC och hon jobbade som polisinspektör för NYPD. De har även en katt. Jag vet inte om jag är så intresserad av att ta hand om en 2-åring, men jag ska troligtvis maila henne lite frågor och sen så får vi se om det känns bättre eller om det tar stopp där.

Adios amigos!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0