TANKAR SOM SNURRAR RUNT I MITT HUVUD

Hej!

Sitter på jobbet just nu, slutar om fem minuter dock. Har varit extremt lugnt på telefonen idag! Sedan har jag gjort klart de uppgifter jag blivit tilldelad och det finns inget mer jag kan göra just nu. Så på eftermiddagen har jag knappt gjort något annat än att läsa en massa au pair-bloggar. Åh, vill bara ha ett datum satt när jag ska åka så jag kan planera hur länge jag kan jobba, ska jag söka sommarjobb, kan jag gå på Amandas student osv.

Just nu har jag två familjer intresserade av mig. Hade en tredje, men det har bara runnit ut i sanden. Vi Skype:ade men det kändes inte som familjen för mig. Efter det har vi varken mailat eller pratat nåt mer.

Jaja. Dock vet jag inte om den ena familjen ville ha en au pair i april? Jag skrev i alla fall ett mail och frågade. För då får jag tacka nej, kan ju inte åka i april.

Den andra familjen har jag haft lite mailkontakt med och vi har bestämt Skypedejt på söndag. Det jag "störde" mig på var att de var ganska... Friluftsmänniskor som gillar histora. Typ nåt sånt. Det är inte riktigt min cup of tea. MEN barnen sportar även, spelar instrument och de har både hund och katt. Ja ja, jag ska ge dem en chans men just nu säger magkänslan nej. Efter Skypesamtalet får jag se om den ändrats eller om den är densamma som nu.

Tåååålamooood är en fiskares bäste vän, var det va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0