PRETTY LITTLE LIARS

Ja, herregud. Jag är en riktig serienörd, men jag har nog aldrig brytt mig så mycket om en serie som jag gör om Pretty Little Liars. Serien handlar om fyra vänner, vars vän Alison har varit försvunnen och efter ett år hittar polisen hennes kropp. Hon hade blivit mördad, men ingen vet vem mördaren är. En del har varit misstänkta av polisen, men det har visat sig att ingen var skyldig till mord. De fyra tjejerna blir utpressade och hotade, mest via sms, av någon som kallar sig "A" och en himla massa mystiska/knäppa/läskiga/sjuka saker händer tjejerna (och även andra) och de försöker både ta reda på vem som mördade Ali och vem som är A. Eller snarare vilka som är A. Det roliga är att ALLA i staden Rosewood skulle kunna vara misstänkta. Ja. Det är helt sjukt. Helt sjukt KUL att titta på! Man kan inte lita på någon.

Det hela började med att Pauline sa åt mig förra året att börja titta på serien. Då fanns hela säsong ett och halva (eller hela?) säsong två ute. Så jag började titta på säsong ett. Efter några avsnitt kände jag att det inte var min grej, men jag tittade ändå igenom första säsongen, sen gav jag upp. Jag ansåg att det bara var samma gamla visa, det hände inte så mycket mer än det man redan visste. Men Pauline sa åt mig att jag måste fortsätta att titta, och svag som jag är så lydde jag henne. And guess what? Jag blev som besatt! I säsong två började det hända mer grejer, och just nu håller säsong tre på att sändas, en gång i veckan. Och det är helt jävla craycray nu!!! Aaaaaah, så spännande så att jag nästan dör!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0