FREDAG

Idag fick jag sovmorgon till klockan sju, sedan skulle jag gå upp och väcka tjejerna men det hade föräldrarna redan börjat med. Så jag ställde fram frukost till dem och väntade på att de skulle komma ner. Vi åt frukost och de åkte sedan iväg till camp. Sedan var jag ledig, för pappan tog hunden på promenad idag.
 
Jag gick ner på mitt rum och tittade på GOT och bara väntade på att föräldrarna skulle åka hemifrån, haha. Vid tolv gick jag upp och tittade på tv. Vid halv två åkte föräldrarna och jag var ensam hemma!
 
Jag gick till affären och handlade tortillabröd så jag kunde göra den lunchen Pame bjöd på häromdagen med champinjoner och ost o tortillabröd. Jag köpte även avokado så jag kunde göra guacamole! Mums!
 
Jag gjorde detta till lunch och sedan började jag fixa med kött och sallad till kvällens middag. Jag gjorde även i ordning vitlökssmör.
 
Sedan duschade jag och satte mig utomhus. Jag tog ett glas vitt till maten och så tog jag ett till när jag läste utomhus i en tidning om PLL jag köpte. ;) Riktigt nice!
 
Vid sex kom Franzi och vi åt nachos och guacamole och bara hängde. Runt halv nio kom Pame och vi gjorde då i ordning maten. Grillat kött, majskolv, champinjoner, sallad och vitlöksbröd! Perfekt!
 
Haha, kändes lite knas att stå och grills o mörkret, plus att det regnade. Men allt blev riktigt gott!
 
Sedan åt vi och pratade om allt och ingenting. Underbara tjejer! Vid 23 åkte Franzi hem och jag och Pame gick ner och tittar på film, The Dark Knight Rises. Klockan är nu tjugo i två och efter filmen ska vi sova. Eller, jag ska det iaf. ;)
 
Tycker det är ganska roligt att jag från Sverige tycker det är varmt och Pame från Mexiko tycker det är kallt, haha. Hon fick låna mormors sockor!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vad duktiga ni är som fixar god mat .Skönt att du träffat goa tjejer som du kan ha skoj med:) Nu när jag är ledig ska jag bättra mig med bloggen. Kram å ha en skön helg. Har du tråkigt kan du leta bra, billigt boende till oss:)

2013-07-13 @ 08:41:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0