MÅNDAG

Idag efter att tjejerna åk till skolan passade jag på att hänga in massa tvätt i deras garderober. Sedan duschade jag och vid 12.30 kom Pame förbi och plockade upp mig. Vi åkte till en mataffär ca 10 min härifrån.
 
Vi körde enligt gps:en hem och hamnade verkligen åt helvete! Vi kom ut på motorväg och körde som i cirklar, helt plötsligt kom en tull och vi tänkte "vafan är det här, var är vi??" och så fortsatte vi köra enligt gps:en och hamnade på samma tull igen?! Vi frågade damen där och hon förklarade hur vi skulle köra, så vi hamnade rätt tillslut! Så skönt att de gatan "North Ave", den leder hem till våra hus. ;)
 
Först tyckte jag det var riktigt kul och vi visste inte var vi var eller hur vi skulle ta oss hem, gps:en gjorde det inte lättare och Pame hade ute kör på motorvägen i USA så hon hade lite smått panik! Hon började nästan gråta och jag satt bredvid och försökte lugna henne!
 
Samtidigt tickade tiden iväg och vi hade ju ungar att hämta, så vi hade ju en tid att passa! Men efter ca 40 min snurrande hittade vi hem, och då var det ca 5 min till jag behövde åka och hämta barnen. Hujedamig!
 
Sen var det dags för nästa äventyr. Jag hämtade Jane från sin skola och sen hämtade jag Anna från hennes skola. Men jag hade glömt hennes tennisväska så vi åkte hem och hämtade den. Sedan for vi vidare till tennisen. Min bästa vän är gps:en just nu! ;)
 
Men jag missade en sväng så vi hamnade helt knas och det tog lite extra tid innan vi hittade dit. For hem med Jane som skulle på karate men trafiken var riktigt seg!!! Vi kom några minuter sent till karaten, men de gjorde inget, som tur var!
 
Jane och jag åkte hem och hängde ett tag och fixade middag - hon ville ha jordnötssmörmacka. Enkelt men kanske inte den middagen jag skulle rekommendera. ;) Hon gjorde även fruktsallad till sig själv för första gången (jag gör det till henne som snacks till skolan och hon älskar det!) så hon var ganska stolt över det, haha.
 
Vid 18.30 kom min värdpappa och Anna hem. Hon åt någon soppa till middag och så har vi spelet några spel. :)
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jomenasså, den där känsla att kört fel har jag ju också kännt på:)

2013-06-04 @ 07:22:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0