SJUK

Idag åkte jag och min värdpappa till läkaren. Jag har ju mått sisådär sedan i fredags och gått på Alvedon så ofta jag kunnat pga smärta i halsen.

Men inatt hostade jag upp slem och blod, så då kände jag att det var dags att göra något.

Vi åkte till doktorn och det visade sig att jag har strep throat, alltså typ halsfluss. Så jag fick recept till antibiotika utskrivet så jag och min värdpappa åkte och hämtade ut det på ett apotek.

Min försäkring täckte läkarbesöket så där behövde jag inte betala något alls, men med medicinen hade jag bara ett kort med discount upp till 75% så fick betala en del bara.

Jag fick ut antibiotika och sedan även någon vätska jag kan gurgla och göra halsen stum, så att man inte känner något. Men då kan jag inte äta något, så det får jag göra innan jag ska sova. Allt kostade 50 dollar och min värdpappa var snäll och betslade! Han kanske kände sig skyldig att ha smittat mig eftersom han hade detta också förra veckan, haha.

Nu hoppas jag på att jag frisknar till fort! För detta är inte kul!!! Kan knappt prata nu, pga svullnaden.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Usch, stackars dig, hoppas du mår bättre snart. Kanske fått för mycket ac, det brukar vara lite förädiskt. Krya på dig, kram.

2013-06-19 @ 22:15:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0