JAG ÄR FRAMME!

Hej! Nu är jag framme! Mamma lämnade mig på Arlanda imorse men vi åt frukost tillsammans innan. Träffade även på mormor och hennes gäng! De skulle flyga till Prag och hade en gate nära mig. Resan gick bara bra. Flyget startade 15 min sent men anlände 30 min tidigare, så vi flög på vi. ;)

Väl på Newark (flygplatsen) fick jag stå i kö ungefär 40 min och vänta på att lämna fingeravtryck och ta ett foto osv. Jag fick då även gå in i ett annat rum eftersom jag har jobb-/studievisum och efter bombningen i Boston så kollar de extra noga sådana med studievisum eftersom en av bombarna har tre vänner på studievisum. Så jag fick vänta 20 min där innan jag fick tillbaka mina papper. Det var inte obligatoriskt men han jag pratade först med skickade iväg mig för att han trodde att det var obligatorisk. Men det gjorde inte så mycket.

Sedan hämtade jag väskan och gick ut för att hitta någon från Au pair in America. Men såg ingen där och då gick jag ner till ett ställe man skulle till om man inte såg dem där uppe. Där väntade jag 20 min men ingen kom så jag gick upp igen och där var en kvinna och en till au pair-tjej från Tyskland. Vi gick till ett annat ställe där tre tjejer satt och väntade. Två var från Brasilien och en från Argentina. Alla tjejer var väldigt trevliga! Tyskan var 19 år och de andra var 23 år.

Vi fick vänta typ 2 h på bussen som var försenad på grund av någon tågolycka i fredags så de resorna har ersatts med bussar eller bilar så det är mer trafik än vanligt.

Nu är vi på hotellet! Jag var först till mitt rum så jag fick välja säng, skönt det! ;) Nu sitter jag i lobbyn med tyskan och hon Skype:ar med sin mamma. Vi väntar på att väskorna ska levereras till rummet så ska vi dra till poolen och simma lite sen!