JAG HAR TRÄFFAT RESTEN AV FAMILJEN

Hej! Idag strax innan fyra for jag och min värdpappa iväg till flygplatsen för att hämta upp mamman och tjejerna som kom hem från Denver, Colorado. Vid halv fem kom de ut till oss och de verkade vara så glada att se mig, haha!

Jag satt i baksätet med tjejerna och den lilla pratade på som bara den, hon är väldigt charmig och utåtriktad. Den stora tjejen är mer blyg men när vi kom hem och det var bara hon och jag ute och lekte med hunden så var hon lika framåt som lillan.

Tjejerna visade alla sina leksaker och jag fick en teckning av den stora (Anna) som hon gjort på flyget och såklart ville lillan (Jane) också ge mig en teckning så hon slängde ihop en! ;) Så gulligt, haha. Hon ville inte vara sämre hon!

Vi åt fryspizza till middag, sedan lekte vi lite mer med hunden ute och så åt vi vattenmelon framför tv:n. Vid åtta var det dags att sova, och lillan ville att jag skulle lägga dem! Och för storan spelade det ingen roll.

Så vi gick upp, de fixade sig på toan och allt sånt, kröp ner i sängen och ville att jag skulle berätta en godnattsaga, och gärna en som inte var på riktigt! Så jag började prata på om en tjej som träffar en kille och de badar i en pol och sen fick de önska sig något när de såg en stjärna falla och jag bad tjejerna blunda och tyst önska sig något också!

Men jag kände att denna historia sög typ och jag försökte komma på nåt mer och då kom jag ihåg mig bok jag fick när jag var liten om att man var i ett godisland! Sedan hamnade vi i en mörk grotta och klev sedan in i ett vitt ljus och helt plötsligt var vi hemma igen!

Haha, tjejerna tyckte den var bra och lillan undrade hur grottan kunde fungera sådär! Jag sa att den var nog magisk. ;) Sedan sa de godnatt och somnade ganska fort!

Efter det gick jag ner och hängde med mamman och pratade med henne och hon känns väldigt bra! :)


Kommentarer
Postat av: Mamma

Å vad gulliga de verkar vara. Ja, det är svårt att komma på bra sagor. Men du lyckades ju bra:) TIPS: du kan ju alltid ta delar från Astrid Lindgrens sagor också:) Kram

2013-05-29 @ 08:10:39
Postat av: Karoline

Åh va mysigt :) Du kommer bli deras favorit

2013-05-29 @ 12:21:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0