LÖRDAG

Sådärja, då har ännu en lördag i staterna flygit förbi. Jag åkte vid åtta imorse för att ha god tid på mig ifall det skulle vara trafik, och även för att hitta till byggnaden på campus när jag var framme. 

Det började med att jag kom ut på motorvägen och stod nästintill stilla i en kvart.................. Så jag bestämde mig för köra förbi på sidan till nästa avfart några hundra meter bort och hitta en alternativ körväg. Tacka vet jag Google maps! Jag kom ut på en avfart några kilometer bort och så gasade jag på hela vägen till skolan!

Där parkerade jag och hittade rätt till lokalen direkt, skönt! ;) Jag kom kanske tio minuter innan vi började. Kursen heter "American Film: The Magic of Manhattan" och är en intensivkurs för au pairer på Manhattanville College.
En av alla byggnader ser ut som ett slott!


ELI som jag bokat kursen hos. 

Dagen har flutit på bra, tiden gick riktigt fort! Vi började med att presentera oss och sedan prata om uppgiften vi gjort innan detta (uppsats om att jämföra Manhattan till en stad i sitt land) Vi såg två olika filmklipp (ca 1h var), en var en dokumentär om hur New York grundades och en var från en film om New York under inbördeskriget på mitten av 1800-talet. Vi hade fått papper på frågor vi skulle svara på under filmen också. 

Vi tittade på andra kortare klipp och lyssnade på en sång om New York och gjorde olika uppgifter till detta. Vi fick en förmiddagsrast på 15 min där vi fick bagles och sedan en (sen) lunchrast på en timme. Jag gick till en kiosk i skolan med en tjej från Sydafrika och en tjej från Holland och åt sallad till lunch. Den var inte speciell god men men! ;)



Titta vilka spännande bagles!!! Jag var dock feg och tog den ljusa med russin i...



Klockan fem slutade vi och jag åkte hem en stund innan Victoria plockade upp först mig och sen Johanna och så åkte vi och åt kinamat till middag, mums! Efter det stannade vi till på Cosi och köpte varsin mangosmoothie innan vi åkte hem till mig och tittade på film och hade det mysigt!








Kommentarer
Postat av: Mamma

Vad duktig du är. Har ni fortfarande kallt i huset?

Svar: Nej, hon satte på värmen direkt när hon kom hem från London, dagen efter att ni åkt liksom...
EMMA

2013-11-17 @ 10:24:23
Postat av: Carina

Säger som din mamma, vad duktig du är, kram

2013-11-21 @ 21:06:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0