SÖNDAG I CITY

Imorse vaknade jag strax innan åtta och då hade jag sovit hela natten för en gångs skull, så skönt! Fick ju även sova en timme extra eftersom det blev vintertid här inatt.
 
Jag spenderade någon timme till i sängen innan jag bytte om och åt frukost. Strax efter tio vandrade jag till bussen men på vägen möts jag av min värdmamma och Anna som är på väg hem så de plockade upp mig och skjutsade mig till tåget, så skönt, för då hann jag med tåget 10.30 som de andra tjejerna tog! Tåget var dock packat med människor då det var NY marathon idag, så jag träffade på de andra på GC.
 
Vi tog tuben ner till Wall st, gick till Ikea-båten och tog den över till Brooklyn och Ikea!!! Vi började med att äta lunch och när vi åt efterrätten kom Frida och mötte upp oss och åt lunch hon med. Sedan blev det att vandra runt och titta på alla saker för att tillslut hamna bland alla ätbara grejer och shoppa upp ett lager. ;)
Ellen fick tillslut sin älskade julmust!

 





Haha, denna sak fick jag av en som jobbade på båten (de var två som var så roliga! Spelade musik, blåste ballonger och såpbubblor och klädde ut sig till clown?!) haha.

Efter det åkte vi upp till 59e gatan för att kika på ett (troligtvis?) svenskt café som heter Fika! Tyvärr var det väldigt litet och alla platser var upptagna, men nu vet vi alla var det ligger och att det finns godsaker där! Måste tillbaka tid och köpa chokladbollar och biskvier! ;)

 
Eftersom det var fullt där så tog vi ett annat café eller vad man ska kalla det, där vi åt panini/andra mackor till middag och hade en trevlig stund! Eller, hela dagen har varit riktigt kanon! Så skönt att ha dessa tjejer här, vi är som en egen liten au pair-familj! ;)


PS. Tack Matilda och Rebecka för de bilder jag snott av er! ;)

Kommentarer
Postat av: Carina

va kul ni har det och köttbullar till lunch!

2013-11-04 @ 20:06:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0