THANKSGIVING DAY

Igår var det Thanksgiving här, jag vaknade 6.40 för att göra mig iordning och åka in till city med Angelica för att gå på Macy's Thanksgiving Day Parade (som även visas på TV och det är en tradition att titta på den här). Det var riktigt kul att ha varit där! Visst var det lite kyligt (runt 0 grader) och mycket folk, men det var ändå så häftigt! Tänk att man var i en av världens mest kända städer och såg denna balla parad med stora ballonger, kändisar, cheerleaders, marching bands och utklädnader!

Här hittade jag ett klipp så ni kan se ungefär hur det var! Paraden var ju egentligen ett par timmar lång!


Annars kan ni bara njuta av mina bilder!
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Mycket folk!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
De jag visste att vi såg var Kellie Pickler, Fifth Harmony, Fall Out Boy, Jimmy Fallon och Miss America. Men sen när jag kommer titta på paraden så kommer man ju se bättre vilka man egentligen har sett också, bara att man inte fattade det på plats! Hahaha. Och såklart avslutades ju paraden med Jultomten!!!

När paraden var slut vandrade vi till Times Square för en snabb lunch och så köpte jag blommor till Angelicas värdfamilj som tack för att jag fick komma till dem på Thanksgiving dinner. Det var inte många affärer öppet idag, men den vi gick in i fick vi massvisa av Lindt-mjölkchoklad. Sååå gott!
 
 
Bara några av alla vi fick!

Äkta amerikansk thanksgiving dinner!
 




Jag, A, hennes värdbarn P och hans kusin L spelade biljard efter middagen!


Sedan åt jag och A  pajer, kaka och glass till efterätt, men guuuuuuuuuud vad mätt man var efteråt! Alltså helt galet. Nästan så man trodde man skulle spricka!
 
Åh, vad jag är tacksam för att ha fått uppleva detta. Och jag är så tacksam för allt annat jag fått uppleva här, och alla människor jag träffat och lärt känna! Underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0