ONSDAG

Igår, onsdag, åkte mamman iväg på jobbresa till DC mitt på dagen. Jag gjorde i ordningen en god caesarsallad till lunch när hon hade åkt, skönt att få vara ensam i huset. ;)


Så när tjejerna kom hem från skolan var jag alltså ensam hem dem. Men jag skjutsade iväg Anna på tennis så fort Jane och hennes kompis A kom hem med bussen. Jag droppade av Anna och sen åkte jag och tjejerna hem där de började göra läxor och sedan tränade de på något uppträdande de ska göra på fredag i skolan.

Jag fick så många fina kommentarer av A, bl.a. att jag var så bra på att hjälpa med läxor, haha! Skönt att höra ibland. ;)

Precis innan A skulle åka hem så släpper jag ut hunden på bakgården så att hon ska få gå på toa, men det jag inte ser är att djuret som bor i vår mur är ute på gården och hunden jagar och får tag på den och dödar den!!! Det gick då snabbt, på två sekunder var allt över typ. Jag får tag på hunden och släpar in henne i huset och då lever djuret fortfarande men är skadat och när hunden är inne i huset ser jag hur djuret lägger ner huvudet och DÖR!!! :(

"Jaha, vafan ska jag göra nu då?!" tänker jag... Precis då kommer pappan till A och hämtar henne, Jane är helt förstörd för att djuret har dött och min värdmamma ringer precis och undrar hur allt går. Haha, vi hör av oss till Janes pappa och han har precis kommit hem från jobbet så efter 10 min är han hos oss och tar hand om djuret. Han sa att det var (troligtvis) en groundhog (=skogsmurmeldjur?) och lägger den i en sopsäck. Kan ju meddela att Jane står och störtbölar för att "hennes kompis" är död nu... Inte den roligaste eftermiddagen alltså!

Strax efter sex kommer Anna hem med deras låtsasmorfar Eddie. Vi drar alla (även pappan) och äter pizza till middag och så blev det froyo till efterrätt. Mums!

Sedan åker vi hem och tjejerna gör klart sina läxor (helt sjukt vad många läxor de får vissa dagar, plus att de har ju läxor varje dag men gårdagen var det otroligt mycket!). Strax innan nio är Anna klar och Eddie tog upp tjejerna för att natta dem och jag gick ner och tittade på tv en stund innan jag gick och la mig.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Men stackare vad du får vara med om! Kram till dig för att du gör ett toppenjobb:)

2013-10-03 @ 20:39:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0