TORSDAG

Idag var Jane "sjuk" (hon brukar vara så trött så att hon säger att hon har alla möjliga problem, men vi vet vad som gäller) så hon fick stanna hemma och sova så länge hon kunde. Och hon sov tydligen till 12.30!!! Kanske dags att börja lägga sig tidigare än 9 på kvällarna kanske?

Hon var uppe i mammans rum så jag passade på att ta en promenad på förmiddagen, vaknade med huvudvärk idag igen... Denna förkylning är sååå långdragen, men samtidigt är det ju bara huvudvärk och sånna småsaker det handlar om, så man är ju ändå inte riktigt sjuk. Jag råkade iallafall somna mitt på dagen och sov två timmar. Skönt! Men lite förirrande att sova sådär mitt på dagen, haha. ;)

Strax efter halv två gick jag upp och hängde med Jane resten av dagen. Vi har ritat, lekt café, gjort bärsmoothie, gjort pannkakor, lekt skola (jag var både lärare och kock då, för jag stekte pannkakorna samtidigt som hon gjorde skolarbeten. Perfekt!) och hon vilade en liten stund på eftermiddagen så då passade jag på att leka med hunden ute och plocka undan lite runtom i huset.

Strax innan sju kom mamman och Anna hem och alla förutom Anna åt pannkakor till middag. För Jane var det första gången hon åt svenska pannkakor, och hon ÄLSKADE det! Haha, snuttis. Resten av kvällen spenderades framför tvn, rätt chill kväll liksom. :)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0