MEN TACK...

Alltså. Detta är inte första gången det händer och jag blir lika irriterad varje gång, men har liksom inte vågat sagt nåt för jag vill inte orsaka något onödigt tjafs... MEN. Åh. 

Okej. Det handlar om mat, hahaha. ;)

Det är så att jag brukar laga mat till mig och tjejerna, men jag brukar laga extra så att jag har nåt till lunch dagen efter, men nästan jämt har mamman ätit upp resterna på kvällen efter att jag har gått ner till mig. Så den senaste månaden eller så, har jag börjat laga så mycket mat att det ska finnas till middag för mig, barnen och mamman PLUS lunch till mig och mamman dagen efter. MEN ÄNDÅ finns det inget kvar dagen efter för då äter hon bara extra mycket på kvällen istället. 

Och igår sa hon att hon hade ätit upp min Ben&Jerry-glass (som jag köpt själv), men den sa hon att hon skulle ersätta. Men ändå, tänk om jag hade planerat att äta den just igår kväll? Lite knas det där, för det är ju inte ens hon som har köpt den och hon vet att det är jag eftersom det bara är hon och jag nu (plus att pappan inte äter onyttiga saker ändå).

Sen igår gjorde jag en stor sallad på de grönsaker som var kvar från tacokvällen i helgen. Och vi åt kyckling igår och då åt jag lite av salladen och jag delade med mig till mamman och Jane. Jag sa även specifikt till mamman att jag slängt ihop resterna från tacokvällen och att jag skulle äta resten imorgon till en sen lunch/tidigt middag (eftersom jag skulle äta brunch ute). 

Men tror ni inte att hon (och hennes kompis) äter upp allt idag?! Eller inte allt. Detta lämnade hon:

Man ba, tack! Du hade ju kunnat frågat åtminstone...

Kommentarer
Postat av: Mamma

Stackars dig, å snart kommer vi å äter upp all din mat också:))

2013-09-27 @ 18:51:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0