TORSDAG KVÄLL

Idag efter Janes karate (som jag och Anna var och tittade på) gjorde vi tacos till middag, sååå gott!

Föräldrarna åkte hemifrån vid sju för att gå på nåt möte på Annas skola och de skulle inte komma tillbaka förrän strax efter nio. Och tror ni inte att vid halv åtta börjar det blixtra och dundra och regnet öste ner. Jag tror jag aldrig har sett så många blixtrar som jag vi gjorde under minst en halvtimmes tid!!! Helt sjukt var det!!! Och tjejerna blev skraja så de tog på sig pyjamas och sedan flyttade vi ner i källaren.

Där spelade vi UNO, Jane skrev i sin dagbok, Anna gjorde armband med mig och för att försöka få dem distraherade berättade jag roliga historier om mig och Linnéa (de älskar dig!) och så gjorde jag stora bubblor med mitt tuggummi, haha. Men de blev distraherade från ovädret och började skratta istället för att nästan gråta!

Vid halv nio såg jag den sista blixten och tio i nio gick vi upp och så la de sig i sängen och jag läste två böcker och så kom mamman hem kvart över nio och tog över. Så det var en ganska mysig kväll men tjejerna tyckte det var läskigt. Jag brukar normalt också tycka det, men jag tror jag har börjat komma över det där nu! Eller så var det bara så att jag tvingade mig vara den större personen och bara lugna barnen och hann inte tänka och känna efter! ;)

Det var kolsvart ute men blixtrats lyste upp hela himlen var och varannan sekund! 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0