FREDAG

Äntligen fredag! Idag var jag, efter jobbtimmarna på morgonen, på bagel frukost hos min conselor och träffade andra au pairer i mitt område. Jag kände ingen där, men pratade med några trevliga tjejer! Känns dock så ovärt att liksom ses något mer nu. Är jag har så kort tid kvar, men det var kul för stunden! 

Sedan åkte jag till gymmet innan jag åkte hem och käkade en snabb lunch. Jag plockade upp Jane på skolan vid halv tre och sedan plockade vi upp Anna och åkte iväg till terapin. Medan tjejerna hade en timmes terapi så skypade jag med min bästa Erkas! Jane gjorde en fin bok eller vad man ska säga, ååh blev alldeles tårögd och varm i kroppen! Så fina saker hon skrev! Ni får se bilder sen! :) 

Efter terapin åkte vi och plockade upp Annas kompis som skulle sova här ikväll och fira Anna som fyller 12 år imorgon! Anna och hennes kompis åkte iväg på middag med mamman så jag och Jane var hemma själva. Men pappan kom strax därpå och plockade upp Jane som skulle sova hos honom. 

Jag gjorde ett kort till Anna och sedan kom Matilda och plockade upp mig. Vi åt en snabb middag och drog sedan vidare på bio! Vi såg en film som kom ut idag, en skräckfilm kallad Oculus. Så check på att ha sett skräckfilm på bio, det har jag alltid velat göra! ;) Plus att vi såg den i RPX, alltså lite större skärm, bättre bild och ljud och sånt, det har jag också velat göra här! Check check, haha. Filmen var ganska bra men lite konstig. Den var inte så läskig utan det var mer att man fick lite rysningar genom kroppen ibland, men inte så att man verkligen blev rädd. Lagom läskig som gav en skön känsla liksom! 



Detta barn var på samma bio som oss?! Alltså hur tänkte föräldrarna där? Ta med sin lilla på en skräckfilm som dessutom började klockan nio på kvällen?! Alltså galna amerikanare.

På väg hem till mig skypade vi en liten snabbis med Sara också, haha. Awesome! ;) 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Då fyller Anna och farmor på samma dag, den 11:e. Hälsa och gratulera Anna från oss.

2014-04-12 @ 09:16:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0