FREDAG OCH LÖRDAG I GÖTET

Jahapp, och så sitter jag nu på tåget hem mot Stockholm. Jag har haft det jättebra här nere på västkusten så det var tråkigt att åka hem, men jag ser ändå framemot att komma hem till min egna säng. ;) 

Igår åkte jag från Sara på förmiddagen och mötte upp Reba i Kungsbacka där hennes syster har en lägenhet. Vi gick dit och lämnade av min väska, fixade oss iordning och åkte sedan in till Göteborg där vi först strosade runt i Haga. Ett mysigt område och där ett fik är kända för sina gigantiska bullar - så vi var ju bara tvungna att gå dit! ;) Det blev först lunch där och sedan delade vi på en bulle till efterrätt! 




Därefter strosade vi runt lite innan vi åkte till Nordstan och gick där inne en stund inna vi gick till Starbucks vid centralen. Där satt vi och chillade till först Sara och sedan Therese kom! Såååå kul! :) Och jag tycker att Starbucks var det bästa stället att mötas upp på, haha. Men tanke på hur många timmar vi har spenderat på Starbucks i USA! 


Någon som vet vilken denna byggnad är?! ;) 




Hahahaha, kan vara den bästa bilden någonsin! Mat-Reba! 




Rebas snap! ;) 


Sen kom Sara!!!

Tycker om er! 



Sen kom Therese!!!



Haha, älskar bilden! 




Vi satt där och pratade lite (och tog massa kort som ni ser) innan vi tog oss till Hard Rock Café (jag har bara varit på det i New York så jag tänkte att det var ännu ett amerianskt ställe, haha!). Det var betydligt mycket mer b än i New York, men menyn var exakt samma och på engelska, så det var ju lite skoj! Efter god mat och goda drinkar tog vi oss till någon gata där det fanns massa olika barer. Vi tog en och satt där i några timmar och hade det helt jävla awesome! Catchade up, pratade gamla minnen och planerade för framtiden! 





Cosmo, mums! 

Vi satt utomhus på det nya stället. Så trevligt!




Sedan tog vi oss till centralen och sa hejdå till Therese som åkte hem till Borås och vi andra tre åkte till Kungsbacka och sov där. 

Idag vaknade vi alla efter en välförtjänt sovmorgon, fixade till oss och sedan drog vi till tågstationen. Sara åkte hem till sig för hon skulle jobba på eftermiddagen, medan jag och Reba åkte in till Göteborg. Jag hade bokat bord på en restaurang i Gothia Towers. Den hette Heaven 23 och är känd för sina räkmackor, och jag ville ju såklart ha en sådan! ;) Vi hade riktigt fin utsikt över Liseberg men det började helt plötsligt att regna! Det var bara en skur dock för när vi kom ut igen så sken solen igen. Sån tur vi hade! 









Regn......





Liseberg! 




När vi kom ut sken solen igen! Awesome! 

Därefter åkte vi till centralen och hängde där en stund innan Reba åkte med tåget hem till sig. Jag hade ca 1,5 h på mig innan mitt tåg gick, så jag gick lite inne på Nordstan. 
På centralen lärde vi oss lite nytt (inför valet) i denna grej! ;)

Tack för denna gång, Göteborg! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0