HEJ MELLERUD!

Igår tog jag tåget från Stockholm ner till Göteborg. Allt gick bra och det var skönt att sitta på tåget och bara lyssna på musik och läsa. 



I Göteborg väntade jag nästan två timmar på tåget mot Mellerud där Rebecka bor! Jag hängde på Starbucks (blev löjligt glad när jag såg det! Finns ju typ tre stycken i hela Sverige... Snapchatade detta också, hehe) och tog sedan tåget hem till Reba (jag träffade henne när jag var au pair i USA)! 










Hon hämtade mig och så åkte vi hem till henne och åt middag. Sedan satt vi bara i köket och pratade fram till klockan åtta då vi förflyttade oss till vardagsrummet och tittade på Idol och Paradise Hotel. 



Gosekatten använde min arm som kudde! 

Vi gick sedan och fixade oss inför att sova. Jag läste klart de sista två kapitlen i min bok "Someday, Someday, Maybe" av Lauren Graham (började läsa den på Hawaii men efter det har den bara legat och samlat damm, så jag började läsa den igen häromdagen). 

Idag vaknade vi vid nio-halv tio och åt frukost. Vi hade ingen bil så vi hade tänkt gå en promenad men vädret såg inte kul ut så vi bestämde oss för stt titta på de två sista avsnitten av The Office som jag hade kvar att se... Så nu är den serien över... 


Vid ett fick vi bil och då drog vi ut "på stan" haha. Reba har pratat om Melleruds Special, som har varit ett hot topic för oss svenskar i New York (kanske mest mellan henne och mig, haha). Så nu fick jag (även Rebas första gång!) äntligen prova på den. Det är en våffla, korv, ketchup, senap, potatismos och lingonsylt! Hahah, så jävla random. Men faktiskt helt okej! ;) 



Sedan pkte vi runt i jakt på glassbodar men båda ställena var stängda så vi åkte tillbaka och handlade glass på Hemköp som vi köpte på Hemköp, haha. 

Haha, jag älskar dessa bilder på oss i bilen: 





Just nu sitter jag på tåget ner till Göteborg där jag ska ta ett annat tåg till Varberg och kommer därifrån åka hem till Sara (också träffats i New York, hon jag reste med)!!! :)


Kommentarer
Postat av: Mamma

Korv, våffla,lingonsylt hmmm....det såg inte gott ut!

2014-08-19 @ 18:32:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0