TVÅ DAGAR HEMMA HOS V

Hej hej! Nu har jag kommit hem igen efter två heldagar i Dalarna! 

I måndags åkte jag upp och kom fram runt två-tiden. Victoria hämtade mig och visade runt lite i området i Säter innan vi åkte in till Borlänge. Vi gick runt på ett shoppingcenter ett tag innan vi åkte till Systembolaget och Ica och handlade! ;) 







Det var som ett konstigt sken hela dagen och på väg hem till henne såg vi hur rök från den där stora branden, som pågår just nu, kom allt mer. Det luktade och såg dimmigt ut. Det började även regna lite lätt. 

Väl hemma tog vi ett glas vin och satte oss på altanen med Victorias bror Alexander. Då började det mullra och tillslut kom blixtar och regn. Det regnet var fyllt med aska så det blev bara smutsigt och kladdigt utomhus! 



Det gick dock över ganska fort. Resten av kvällen spenderades även med två av Victorias kompisar, Rebecka och Pontus, vi alla fem åt middag och spelade kort. Pontus är magiker så han trollade lite för oss också, så himla coolt! Riktigt duktigt! Jag älskar sånt där! 





Här ska Vickan lära oss ett kortspel! 

När de gick hem och Alex gick och la sig gick Victoria och jag upp och tittade på tv en stund innan vi sa godnatt! ;) 

Igår morse åt vi frukost och fixade sedan lunch att ta med till stranden! Vi passade på att åka på förmiddagen då det var varmt med lite sol och en hel del moln. Men det var så mysigt så! Dock kom de där rökmolnen igen framåt eftermiddagen så då packade vi ihop och åkte hem igen. 






Vi fixade lite med Victorias häst och sedan tittade vi på film. Vi gick sedan ut och gick en timmes promenad, och när vi kom hem igen luktade vi rök! Ganska sjukt! 






Försökte få med röken på bilden från promenaden men det syns inte alls lika mycket på bild som i verkligheten! Men det såg liksom ut som en tidig, dimmig morgon. 

Vi åt middag, tittade på Allsång på Skansen innan vi fortsatte med film och fruktsallad till det. Victoria mixade även ihop en god drink! ;) Det blev lite mer åska innan filmen men det försvann fort, så vi tänkte att var nog allt. Ack så fel vi hade! Den kom tillbaka efter nån timme och eftersom vi ändå var så trötta så bestämde vi oss för att gå och lägga oss. 

Men herre min skapare vad det blixtrade! Man försökte blunda men rummet lyste upp så himla många gånger på en minut! Det kändes nästan som att man var på krogen när de sätter på det där blinkande ljuset, haha.  

Vi satte oss i Victorias säng strax före midnatt och drog upp rullgardinen och tittade ut och försökte hålla lite koll på hästarna i hagen. De var så lugna så, så det var skönt! Det var inte så mycket muller men otroligt många blixtrar! Jag har aldrig sett så många blixtrar i mitt liv sammanlagt tror jag! Det var riktigt häftigt men lite obehagligt ändå. 
Det var helt kolsvart men så lyste blixtarna upp! Svår att få på bild, dock! Men ni kan ju tänka er. ;)

Efter nån timme lugnade det ner sig lite, mullret var helt borta och det regnade knappt, däremot fortsatte blixtrarna! Men vi gick och la oss och jag somnade nog på en gång, trött tjej! Haha. 

Imorse hann vi inte med mycket, jag gjorde en smörgås att ha med på tåget hem och Victoria fixade med hästarna. Hon skjutsade mig till tåget och vid åtta åkte jag hem igen. 
Och så skulle jag hem igen...... 

Tack Vickan för två spännande dagar med konstigt väder, haha. Jag har alltid lika skoj med dig! :) Längtar till nästa gång vi ses! 

Jag tog tåget till Uppsala och sedan bussen till Hallsta. När jag kom hem så var klockan elva, alltså blev det lite mer än tre timmars resa, och då tog jag och tittade på nya avsnittet av PLL, åt lunch och vilade lite innan jag åkte till jobbet och jobbade kväll. 

Kommentarer
Postat av: Vickan

Tack själv!! Och snart kommer vi ses mycket oftare..! Åå längtar till Uppsala! :D

2014-08-08 @ 22:23:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0