FREDAG

Idag har varit en riktigt lugn dag, vilket har varit väldigt skönt! Allt var som vanligt imorse med barnen och jag skjutsade de stora barnen till skolan innan jag åkte hem och åt lingongrova med Kalles kaviar på och en kopp varm nyponsoppa. Lyxfrukost!

Jag har mest tittat på tv idag faktiskt. Men jag tog mig ut och skottade + borstade fram uppfarten och gången till huset, för det kom lite snö på förmiddagen?! Nu är vädret verkligen hur som helst, ena dagen sol med +15 andra dagen snö med -15 osv. Helt knas! Iallafall så åkte jag till affären och handlade några saker efter att jag fixat med uppfarten.

Mitt på dagen gjorde jag knäck! Såååå gott och eftersom jag gjorde det i micron så gick det ju superfort. Jag gjorde inget i jul eftersom Linnéa kom med sirap och formar och vi har haft ganska fullt upp, men bättre sent än aldrig! 

Vid fyra kom Jane hem och strax därpå kom pappan hit och sysselsatte henne. Anna var hos en kompis men kom hem efter fem med en annan kompis som skulle sova här ikväll. 

Jane och pappan, som hade suttit med mig i vardagsrummet och tagit det lugnt och spelat lite spel på iPaden, åkte hem till pappan där barnen egentligen ska spendera helgen. Men eftersom Anna har en kompis som ska sova kvar så ville hon vara här hemma istället för pappans lägenhet.

Mamman beställde pizza till oss fyra tjejer och så åt vi det till middag. Sedan ville tjejerna vara för sig själva så de tvingade upp mamman på hennes rum och mig ner i källaren, men inget mig mot! ;)

Jag började titta på tv en stund och läste ikapp bloggar på datorn, men efter ett tag gick jag upp i köket och gjorde i ordning svensk dipp och skar upp morotsstavar! Jag gick ner till källaren och skypade med Josefin i två timmar samtidigt som jag åt mitt otroligt goda fredagssnack. ;)

Nu är klockan elva och jag har fixat mig inför att sova, ligger i sängen och tänkte lyssna på musik en stund och bara vara. Sedan blir det sooova, skönt skönt! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0