LÖRDAG

Förlåt för dålig uppdatering den senaste veckan men det har ju hänt så mycket så jag har inte orkat tagit mig tid till bloggen. Men nu tänkte jag skriva om gårdagen, lördag.

Dagen började med sovmorgon, vi skottade fram bilen och sedan tog vi oss in till city. Vi började med att ta oss downtown för att kika på Frihetsgudinnan från Battery Park. Sedan vandrade vi uppåt, förbi Tjuren (där det var sjukt mycket människor så vi stannade aldrig och tog kort med den) och gick till 9/11 Memorial Park.







Därefter tog vi oss över till Brooklyn med t-banan och gick till Shake Shack, som jag velat gå och äta på t.o.m. innan jag kom hit! För jag har hört att de ska ha stans bästa burgare, vilket verkligen stämde! Allt bara smälte i munnen, så gott! 

Det var fint väder men några minusgrader och Linnéa frös om fötterna så hon var tvungen att köpa fler strumpor att ta på såg, så hon var tvungen att shoppa! ;)
Utanför en brandstation, glad tjej som fått varma fötter igen! 

Vi gick sedan mot Brooklyn Bride Park men kom aldrig ner till den utan kom på någon upphöjnad, men det var solnedgång och allt var så himla vackert! Önskar verkligen att jag hade haft en bra kamera, men nu får ni nöja er med dåliga iPhone-bilder!

















Sedan åkte vi hem till New Rochelle och gick på bio. Vi såg Hunger Games: Catching Fire, Linnéa hade inte sett den och jag ville se slutet igen, eftersom det är så mycket som händer då! ;) Tyvärr fick jag migrän och mådde inte alls bra, men sista 20 minutrarna tittade jag iallafall och hann med små detaljer som jag inte såg/tänkte på första gången!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja, du ser, inte lätt att hinna blogga när man har mycket omkring sig :) Härliga bilder, synd att du fick migrän. Hoppas du är piggare idag. Idag ska vi fira Fredriks födelsedag! Kram till dig och Linnéa.

2014-01-06 @ 07:50:58
Postat av: Carina

Det blir jättefina bilder tycker jag, vad ni har sett mycket i NY,kram

2014-01-06 @ 09:37:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0