MÅNDAG

Och så har ännu en dag flygit förbi och en ny vecka har börjat.

Jag vaknade som vanligt 6.40 och gick upp från källaren klockan 7. Det var mörkt och tyst, ganska mysigt ändå liksom. Jag släppte ut hunden och gav henne frukost och sedan la jag mig i soffan i 20 minuter och lästs Aftonbladet och kollade runt på andra appar. Sedan kom Anna ner och åt frukost så då gjorde jag henne sällskap.

Mamman lät Jane sova lägre idag och skjutsade henne sedan till skolan (hon börjar nio och tar inte alls lika lång tid på sig att göra sig i ordning på morgonen som Anna gör) och jag skjutsade de stora barnen till skolan vid 8.10. 

Sedan åkte jag hem och åt havregrynsgröt till frukost och sedan "råkade" jag lägga mig i sängen igen och somna, hehe. Sov i 2,5 h innan jag vaknade igen och fixade med tjejernas tvätt. Då kom mamman hem igen och vi tog en tur med hunden till en hundpatruller i närheten där vi bor. Det var första gången både hunden och mamman var där och hunden fick träffa några andra hundar (vilket gick bra, hon träffar typ aldrig andra djur!) och hon sprang runt och luktade. Hon var lycklig! ;) Så dit ska vi börja åka lite då och då, askalas att kunna ha henne lös och låta henne "göra jobbet" haha, och bra att hon får träna upp sitt luktsinne och så! Blir ju inte så spännande för henne då hon bara får hänga på vår bakgård annars...



Iallafall. Vi var där en stund innan vi pkte hem och någon timme senare kom Anna hem från skolan. Hon gjorde klart sina läxor (hon hade inte alls mycket att göra för en gångs skull!) och sedan när Jane kom hem strax innan fyra tog jag med henne direkt på karate.

Efter karaten åkte vi hem och lekte någon kvar med den sista snön/isen på vår gård. Jane älskar snön och denna gång gjorde vi "kristaller" av isen, dvs krossade den till små, små bitar. Hon var som i extas, haha, så söt!!!

Sedan kom hennes tutor (läxhjälp) och gjorde läxor med henne medan jag fixade middag. Det blev spagetti och för mig även en sås med bacon, ärtor, vitlök, peppar, grädde och en skvätt mjöl eftersom jag inte hade så mycket grädde kvar. Men det blev riktigt gott och det var ju så gott! Anna åt spagetti och bara bacon och Jane åt spagetti med tomatsås och ost. 



Efter middagen spelade jag UNO med Anna några omgångar innan hon duschade. Jag satt som vanligt med i badrummet och höll henne sällskap. När Anna var klar kom Jane in och ville också duscha och då fick jag hjälpa henne lite. Men hon klarade det mesta själv, med lite instruktioner från mig!

Efter detta blev det mys framför tvn. Mamman joinade oss också, och hon bjöd tjejerna på glass. Jag tackade nej, försöker att inte äta gottgott varje dag liksom! Plus att jag var fortfarande så sjukt mätt från middagen! ;)

Strax efter nio gick de upp för att lägga sig och jag gick ner i källaren och tittade på tv en stund. Nu ska jag ta och sova! Godnatt New York och godmorgon Sverige! 


Kommentarer
Postat av: Mamma

Vad kul för Daisy att komma iväg på äventyr. Hon var nog väldigt trött efteråt kan jag tänka mig :)

2014-01-14 @ 06:15:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0