NYÅRSAFTON!

Åh, denna dag började tidigt. Alarmet ringde 3.45 och inte ens en halvtimme senare satt vi i taxin på väg mot t-banan som skulle ta oss till flygplatsen. Vi midsade precis det tåg vi tänkt ta men nästa kom 20 minuter senare. 
 
Väl framme på flygplatsen hade vi nästan 1,5 h på oss innan planet skulle lyfta, så efter incheckning och kontroll chillade vi i två sköna stolar lite ifrån vår gate, men sen helt plötsligt ser Linnéa att folk höll på att gå på vårt plan så vi skyndade oss dit. Tyvärr fick vi sitta i planet en timme innan vi fick lyfta men Linnéa somnade på en gång så för henne var det ju lugnt. ;) Jag somnade strax efter vi lyft och sov/vaknade om vartannat. Det tog oss ca 2 h att ta oss till NY. 
 


Efter att ha hämtat vårt bagage fick vi vänta någon halvtimme på att kunna ta bussen till Grand Central, sedan tog vi tåget hem och där väntade vi på bussen en till halvtimme och runt två på eftermiddagen var vi hemma. Skönt! 



Vi kastade i oss korv med bröd då det enda vi hade ätit var några chips och popcorn som vi hade kvar från vår vistelse i Chicago. Efter det sov vi två timmar innan alarmet väckte mig, men sängen var så varm och gosig så jag somnade om. Victoria ringde mig och väckte mig dock, hon stod utanför dörren på övervåningen så jag kastade på mig kläder och öppnade dörren och kände mig halvt borta. ;) 
 
Jag ringde och beställde kinamat som V åkte och hämtade medan jag och Linnéa klädde på oss. Sedan åt vi middagen och så åkte Victoria hem och jag och L fixade oss det sista innan vi drog till Jade där även Victoria var. 


Haha, denna lyckokaka skulle beskriva mitt 2014. Tråkigaste ever!

Vi drog ganska snabbt därifrån till tåget och åkte till city. På tåget träffade vi en trevlig grabb vid namn David, haha. Riktigt skoj! 

I city mötte vi upp Matilda och Eva, vi försökte få tag på en spritbutik men den vi hittade var såklart stängd?! Trodde detta var staden som aldrig sov. Vi hittad dock en annan strax innan Central Park, där vi skulle spendera de sista timmarna på 2013. 
Victoria, Linnéa, Jade och jag.
 

Jade och jag!

Dock höll vi på att hamna i kön till Times Square. Det var så att vi gick först Madison uptown och sedan en bit på 5th innan vi svängde in en gata till 6th där det var den där kön. Folk stod alltså ända uppe vid 58th St (ca 10 blocks förbi Times Square) för att ens FÖRSÖKA ta sig dit. Det var helt stört mycket folk där medan det var nästan helt tomt på Madison och 5th. Skönt att vi frågade vart kön gick, annars hade vi kanske fastnat i den istället för att bara kunna gå förbi in till parken. ;)

Iallafall så började vi med att blanda drinkar i ett folktomt område, hehe, innan vi gick vidare till scenen där det var FEST med grymma DJs och duktiga sångare!!! Så jävla kul! Vi blev kompisar med ett gäng vars ena kompis var med i maskeradtävlingen de höll i, så när han gick upp på scenen skrek vi för kung och fosterland, haha! Så kul!

Victoria, Eva, Matilda, Jade, Linnéa. 

 

Blanda, blanda, blanda. 

Dålig bild, men det var himla fint med upplysta höghus runtom oss!
 




Haha, gänget vi stötte på!
Massa människor bakom oss!

Vi stod och dansade non-stop i tre timmar! Två timmar på 2013 och en timme på 2014. Och på tolvslaget var det raketer och alla skrek, pussades och kramades!
Victoria var på G! ;)
 












 


 





 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0