SISTA DAGEN I CHICAGO

I måndags var vår sista dag i Chicago. Vi vaknade ganska tidigt så vi tittade på ett avsnitt av Gossip Girl innan vi gick och åt frukost. Vi tittade sedan på ett till avsnitt av GG och packade våra väskor inför morgondagens hemresa. 


Linnéa utanför vårt hostel.

Mitt på dagen tog vi oss in downtown och mötte upp Linnéas kompis Hannes och hans amerikanska kompis Paul (som bor utanför Chicago) vid The Bean. 














Vi gick och åt på en pub och sedan shoppade vi lite. Och med VI menar jag killarna, haha. 






Haha, shopping-Hannes och Linnéa!







Efter att ha varit inne i några butiker gick vi till Hancock Tower och åkte upp till våning 94 tror jag det var. Därifrån såg vi ut över Chicago och det var riktigt häftigt! Älskar att kunna se ut över hela staden! 








Jag, Linnéa och Hannes.

Jag, Paul och Linnéa.


Hahaha Linnéa är ju för söt!

Vi avslutade dagen med middag på ett ställe som serverade den välkända Chicago-pizzatypen, som är "deep-dish pizza" vilket menas med att de är tjocka pizzor med sjukt mycket ost och vi valde även korv och röd paprika att ha i degen/osten. Svårt att förklara men gott var det!
På väg till pizzastället. 


Var tvungna att stanna och fota vid denna vägg!


Vackert!

Finis!

Framme! Det var en halvtimmes väntetid på bara att få bord, men så värt det!





När vi kom ut igen hade det börjat snöa! Vi gick till tågstationen och sa hejdå och så åkte vi hem med bussen.


Men moget Linnéa!!! 

Kommentarer
Postat av: Carina

fina bilder, Chicago är ju vacker stad med vita stränder

2014-01-03 @ 21:48:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0