ONSDAG

Hej hej hallå! Idag har inte mycket hänt... Jag sov till tio, chillade runt hemma och åkte och jobbade vid fyra. Dock fick jag ett mail på eftermiddagen från Chase (min bank i USA) där de skrev att jag hade minus på mitt konto och att jag därför fått en avgift från dem och att allt bordes betalas. Jag tittade först vad som hade hänt, eftersom jag trodde att killen jag snackade med för två veckor sedan hade avslutat mitt konto, men det visade sig att han inte hade det och att Spotify hade dragit $10 (jag hade ju använt upp alla min dollar på det kortet) och Chase hade då en fee på $35...

Jag hittade ingen mailadress till dem utan det stog bara en massa nummer man skulle ringa på. Så jag hörde av mig till Alicia (min familjs nya au pair) och frågade om hon kunde gå till Chase och kolla detta åt mig, och i så fall betala åt mig och att jag betalade henne sen. Räddaren i nöden var hon och gjorde detta för mig, tack så mycket! :D Det visade sig att killen jag hade snackat med bara hade avslutat kortet, och inte hela bankkontot... Sen var det ju såklart klantigt av mig att inte komma ihåg att ändra betalningssätt på Spotify, alltså ändra till mitt svenska kort, men det gjorde jag idag! Ja ja, summan av det hela blev att jag betalade trippelt så mycket för denna månads Spotify. Riktigt onödiga hundralappar men sånt är livet! Nu är det fixat och jag kan lämna mig det bakom mig! Skönt! :) Nästa gång jag ska avsluta ett amerikanskt bankkonto ska jag tänka på detta, haha! Nej men, ni andra au pairer som ska avsluta era bankkonton, tänk på detta! 

Nu ska jag titta på The Office (och åååh vad kul att du sett det Lisen, jag är på säsong sex just nu! Så nu kanske det kommer en referens här på bloggen någon gång!) och sedan blir det natti natti för min del!

Kommentarer
Postat av: Lisen

Mm, jag älskade det när det gick på tv. Men såg inte sista avsnitten. Men jag o Steve såg faktiskt om alla säsonger bara härom månadaden. Love it! Nästan så att jag vill se om det igen, haha..

2014-07-03 @ 00:23:39
Postat av: Louise

Jag har precis gjort samma fel, typ. Lämnar snart och har insett att jag glömt avregistrera netflix och har tagit ut alla pengarna för skulle stänga kontot, så ligger på minus. Pratade med Johanna Näslund och hon sa jag skulle gå in här och läsa haha. Så, jag borde kunna gå till min bank och betala sån extrafee och stänga kontot imorgon..? (Måste göra imorgon för lämnar snart) får panik haha..

2014-07-15 @ 05:47:50
URL: http://louiseaupair.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0