HEJDÅ HAWAII, HEJ SAN DIEGO

Hej hej!

Igår var sista dagen på Hawaii. Vi tog sovmorgon och packade ihop det sista innan vi checkade ut. Sedan promenerade vi till ett litet café för brunch, vi åt där även första dagen på Hawaii och de var så gott, så det kändes som ett bra avslut! Jag tog en dragon fruit bowl, så mumsigt så!

Sedan gick vi igenom marknaden på gatan bredvid vårt gamla hotell och sen kom vi fram till stranden och hängde där några timmar, en sista gång!

Därefter gick vi hemåt och åt en tidig middag på ett ställe nära hotellet innan vi gick tillbaka till hotellet och var där en stund innan vi tog en taxi till flygplatsen. Vi hade tänkt ta shuttle men hotellet rekommenderade taxi då det skulle bli samma pris plus gå mycket fortfare!

Vi checkade in väskorna, gick till vår gate och hängde där. Flyget blev försenat men vi flög ikapp lite. Det var roligt också att man kunde se stjärnor när vi flög, så vi flög bredvid stora karlavagnen ett bra tag, innan solen gick upp. Riktigt ballt! Vi landade en halvtimme sent plus att vi var tvungna att sitta kvar på planet och vänta på att vår gate skulle bli tom då ett annat plan stod där... Stressen började smyga sig på!

Vi hade ju väldigt kort om tid när vi landade att hinna med vårt nästa flyg till San Diego men vi hann, efter att ha sprungit från vår gate till den nya! Haha. Denna gång blev det ett litet propellerplan med drygt 30 platser, åh så nervösa vi har varit inför detta enda sedan vi bokade!!! Men allt gick bra, det var bara lite skakigt i början och så lät det väldigt högt hela tiden... Men vi flög i 40 minuter så det gick så fort så!

När vi landade tog vi en taxi till dit vi skulle bo och som tur var så kunde hi checka in fastän klockan bara var halv nio på morgonen, så skönt! Vi åt frukost här på vårt hostel och sedan gick vi till vårt rum och la oss och sov några timmar. Sååå skönt! Nu har vi ställt om tiden också så vi är bara tre timmar efter NY och nio timmar efter Sverige nu.

Efter att ha fått sova några timmar gick vi ut på stan utan några direkta planer. Vi åt på Smashburger och sedan strosade vi runt downtown här en stund innan vi bestämde oss för att gå på bio och se en film jag velat sett ända sen jag såg trailern för längesedan - The fault in our stars. Den var riktigt bra tycker jag, men den var sorglig så Johanna och Sara satt och störtbölade ett tag! Så vill ni se den, var beredda på att (troligtvis) gråta!

Vi såg svenska flaggan!

Coyote Ugly, någon som sett den filmen? ;)

Vi satt kvar ett tag efter att filmen slutat så att de fick samla sig lite, haha. Sedan gick vi hemåt och alla tittade på film/serier ett par timmar innan vi blev hungriga där runt 23... Så vi letade upp en affär som var öppen fortfarande och handlade varsin smörgås. Sedan satt vi och pratade ett bra dag innan vi såg nya avsnitten av Pretty Little Liars!!! Avsnitt ett, säsong fem! Woho!

Nu är klockan 230 och vi ska sova. Natti!