HELLO MAUI

Inatt ringde alarmet strax efter tre... Så efter ca fyra timmars sömn var man ju lagom trött! Vi checkade ut från hotellet och vid fyra kom vår shuttle och plockade upp oss och några andra och åkte till flygplatsen. Där tog vi flyget till Maui, woho! Det tog ca 35 minuter att flyga dit, haha.

Vi landade vid sju på morgonen och tog en snabb "frukost" på Starbucks innan vi lyckades ta lokalbussen från flygplatsen till andra sidan ön där vi skulle bo på ett Inn (typ B&B utan breakfast haha). Nemas problemas och vi var vid huset runt nio-halv tio. Vi var ju riktigt tidiga, men vi kunde få komma in på rummet runt 12 på dagen, så vi gick och kikade på stranden vid oss och åt frukost på ett mysigt ställe med havsutsikt!

På väg till havet! En surfer boy lyckades hamna på kort också, haha! ;)

Vi tog även en liten promenad på "stan" här (gick även in i en liten gullig kyrka och kollade läget). Det är jätteskillnad jämfört med Waikiki där vi bodde, där var det massa folk överallt, det fanns massa restauranger och affärer osv... Här är det mer lokalbefolkning och naturen är typ orörd! Iallafall så gick vi sedan hem och checkade in på rummet. Hon som äger stället är riktigt trevlig och vi fick ett kanonrum vid poolen och egen ingång! En stor säng plus bäddsoffa, och så har vi AC, wifi, dusch, toalett, tv, kyl och micro. Mer behöver vi inte! ;)
Utanför kyrkan.

Efter att ha checkat in och så, tog jag en nap på en timme medan Johanna och Sara gick till stranden. Sedan när jag vaknade igen joinade jag dem! De var där sedan halv två och jag kom strax efter tre, sedan stannade vi till solnedgången vid sju! Ett tag kom några män och hängde med oss, vi fick bl.a. prova på paddle boarding som de hade med sig, riktigt kul men lite jobbigt också då vi egentligen bara ville ligga och läsa våra böcker för oss själva... ;)

Sara kan hon!

Såg många fina hundar idag, då tänkte jag på dig mamma!

Haha, vi tog typ 1000 olika kort på oss! Så fina tjejer det där!

Johanna friade till Sara! Haha!

Sara springer ner i vattnet...

...Och kom upp när solen hade gått ner!

Efter att solen gått ner gick vi hem oxh duschade. Sara var även ut och sprang en stund, hurtiga tjejen alltså! ;) Efter att vi alla fått fräscha till oss vandrade vi ca 1km till "stan" och åt middag. Jag åt fajitas, så gott så! Jag och Johanna tog även en drink, den var så god och fräsch! Mums! Sesan gick vi hem och gjorde oss i ordning för sängen. Nu är det midnatt och jag ska snart sova, godnatt!