SNORKLING (Lisen: varning för haj)

Hallå! 

Idag var det en tidig morgon, alarmet ringde 6.15 eftersom vi idag skulle iväg och snorkla! 

Vi åkte ut på en båt och efter nästan 1,5 h var vi framme där vi fick hoppa i och snorkla vid ett korallrev! Jag som har varit så rädd för fiskar var stolt över mig själv, aldrig trodde jag för tre år sedan att jag skulle frivilligt snorkla och kika på ett äkta Hawaii-rev! 



Den blåa pricken visar vart vi var.

Vi startade där den lila grejen är och den blåa pricken är ungefär där vi var. Jag tog denna screenshot när vi satt på båten när vi var på väg.

Framme!


Det var så häftigt! Vi såg en del coola fiskar och tog massa kort med våra undervattenkameror (måste dock framkalla de bilderna). Vi hade även turen att få se en Whitetip reef shark när vi på slutet simmade tillbaka till båten, det är en liten korallhaj som tydligen är ovanlig att se! Sååå häftigt! Den blir runt 1,2m och äter inte människor, som tur var! ;) Tyvärr hade igen av oss kort kvar att ta på våra kameror (man kunde bara ta 27 kort) så det blev ingen bild på den som vi kan visa, men vi har en cool mental picture! Här kommer en bild från google iaf:

Sedan på båten fick vi lunch och kakor, gott! (Fick även frukost på morgonen, den bestod av frukt och bananbröd och kaffekaka, sååå gott!) Vi stannade även till på ett ställe där vi fick se vilda delfiner, de kallades spinner dolphins, det var den minsta sorten på Hawaii och de var så söta! De hoppar upp ibland och snurrar runt nåt varv och sedan ner i vattnet igen! Detta fick vi se, men fick inget kort på det. Vi fick även se flygfiskar när vi åkte båten hemåt, sååå coola!




Västra sidan av Maui. Totalt såg vi fyra öar idag, alltså hälften av Hawaii! ;)



Väl tillbaka i hamnen gick vi till Cold Stone och åt glass. Sedan gick vi till stranden och hängde där några timmar innan vi gick hem och duschade.











Vi fick ett tips på en lokal restaurang av ägaren till huset vi bor i, den låg ca 3 km bort och dit vandrade vi. Men det var god och billig mat! Jag åt teriyakibiff och ris! 4/5 får den! ;)
Vi bor i "Shark Pit"-området! Haha, känns ju säkert. 







Nudist-Sara är forever alone så hon fick ta en palm... Hahah!

Kommentarer
Postat av: lisen

MEN NEJ SA JAG JU

2014-06-05 @ 12:51:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0