MÅNDAG

Halloj! Idag har varit en ganska lugn dag. Jag chillade på förmiddagen och tog mig sedan till skolan vid 12 för föreläsning och seminarium. Vi skulle hålla på till fyra, men vid tre drar brandlarmet igång och seminariet avbröts och vi gick hem. Jag tror dock att det bara var en övning! 
Föreläsning (fotot togs i pausen då). 

Vi fattade inte vart vi skulle gå, så vi stod kvar utanför... Kanske inte det smartaste, haha. Insåg sen att det fanns en samlingsplats längre bort då massor av människor kom tillbaka efter ett tag från det hållet, haha! 

Jag spenderade några timmar hemma innan jag gick tillbaka till skolan vid 19. Det var SVUU som hade anordnat att TRIS (tjejers rätt i samhället) kom och höll en föreläsning för oss. Sååå himla intressant! Det var två unga tjejer som jobbar för tjejers rätt (då det gäller hederskulturer där ofta föräldrarna/familjen har makten över tjejerna) och det var bara så intressant att lyssna på och jag blev riktigt taggad på att bli socionom! Detta är en ideell förening, så det kanske är något jag vill satsa på när jag kommer ut på arbetsmarknaden! Det återstår att se! ;)


Kommentarer
Postat av: Mamma

Lät spännande med föreläsningen!

2014-10-21 @ 06:46:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0