FÖRSTA DAGEN!

Hej hej! Idag vaknade jag strax efter sex för att ta mig in till Uppsala med bussen vid sju. För vet ni vad, idag var första dagen på universitetet!!! Jag mötte upp en tjej som heter Linnea och så gick vi till universitetshuset där vi hade upprop och gick lite information. Vi hade sedan även en föreläsning - som visade sig vara fake och var introduktion till vår nollning!!! Bl.a. satt en tjej bakom mig och åt chips, drack läsk och allmänt störde..... Sedan mitt i allt sprang hon ut för att hon "måste spy" men några minuter senare öppnade hon upp dörren och folk kom in och några personer som satt inne med oss (som tydligen var faddrar) började klappa händerna och sjunga och då fattade vi! Hahaha. Det var så jävla bra gjort, alla blev helt grundlurade! 


Efteråt runt 12-tiden gick jag, Linnea, Sofia och Björn till Max och köpte med oss lunch. Vid ett mötte vi upp några faddrar och andra reccar (=nya vid universitetet) och delade upp oss i två grupper och gick till olika nationer. Min grupp gick till bl.a. Uplands, V-Dalas, Kalmars osv medan den andra gruppen gick till den andra halvan av nationerna. Jag och Linnea gick även med i V-Dala nation, lite random sådär! 


Rebeller! 

Efter denna lilla vandring gick vi och mötte upp två andra och gick runt på stan ett litet tag innan jag gick hem till Erkas och nu hänger jag här. Ska gå ner på stan igen om ca 40 minuter och möta upp alla igen för nollningens första aktivitet då bl.a. grillning och lekar står på schemat! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0